Categoriile de produse cu creșteri importante confirmă trendurile ultimei perioade. Clienții continuă să fie interesați de echipamente smart și conectivitate, de eficientizarea timpului petrecut cu activități casnice, de produse pentru well being și îngrijire personală, dar și de divertisment.
Astfel, printre categoriile de produse cu o creștere dublă față de anul trecut se află smartwatch-urile, espressoarele automate de cafea, căștile audio. Cu o dinamică mult peste piață se află smartphone-urile, produsele de îngrijire, electrocasnicele mici și de îngrijire a locuinței.
Consolele de gaming și televizoarele 4K au avut, de asemenea, o creștere peste piață.
Pe de altă parte, printre produsele care nu au menținut ritmul de creștere se află electrocasnicele mari și produsele IT – o tendință justificată, dacă luăm în considerare achiziționarea acestora la cote ridicate în timpul pandemiei, dar și o frânare semnificativă a creditului de consum, care nu a mai susținut vânzarea unor astfel de bunuri cu o durată de viață mai lungă.
Anul acesta am bugetat o creștere a cifrei de afaceri de 20%, raportată la un ritm al pieței mai lent, pe care îl estimăm la 3, maxim 8%.
Dragoș Sîrbu, CEO Flanco.
În prezent, retailerul deține o rețea formată din 158 de magazine, dintre care cinci deschise în acest prim trimestru.
Industria locală de software avansează rapid: mindit.io raportează o cifră de afaceri de 13 milioane de euro

Flanco este un retailer autohton de produse IT&C, electronice și electrocasnice. Cu un număr de peste 1.500 de angajați, compania deţine o rețea de 158 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 113 orașe ale României. De asemenea, magazinul online al retailerului, flanco.ro, se află în continuă dezvoltare și oferă tehnologie de ultimă generație, cele mai căutate branduri și soluții inovatoare de plată.