Lectură de 3 minute

10 Mai 2022 - Știri și Noutăți

Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Anul acesta putem atinge o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

FrieslandCampina, producătorul brandului românesc de lactate Napolact, cu două fabrici în România, în Cluj și Târgu Mureș, a înregistrat o ușoară scădere a veniturilor în 2021, dar anul acesta se așteaptă să depășească pragul de 100 de milioane de euro, după deschiderea noii linii automatizate de producție a cașcavalului.

„2021 a fost un an dificil din punct de vedere financiar, foarte complex, pentru că a fost foarte diferit în cele două jumătăți de an. Prima jumătate de an a continuat creșterea din anul anterior, chiar a accelerat ceea ce am început anii anteriori, dar din iulie a fost diferit, în mare parte din cauza costurilor energiei și a presiunilor inflaționiste care au afectat businessul. Aceste presiuni au accelerat în al patrulea trimestru de anul trecut și au afectat costurile materialelor, ale ambalajelor și a laptelui crud”, a declarat Ferenc Szecskó, CEO-ul FrieslandCampina România.

Compania a înregistrat o scădere minoră a veniturilor, finalizând anul 2021 cu 95,3 milioane de euro, de la 96,2 milioane de euro, în 2020. Comparativ cu anul 2019, înaintea pandemiei, compania a majorat veniturile de la 94,7 milioane de euro. Pentru anul acesta, FrieslandCampina se așteaptă să depășească plafonul de 100 de milioane de euro, după darea în funcțiune a liniei de producție automatiză a cașcavalului de la fabrica din Cluj-Napoca.

„Avem șansa să ajungem la o cifră de afacere de 100 de milioane de euro, anul acesta. Trebuie, însă, să rămânem realiști, pentru că cheltuielile sunt mari. Trebuie să acceptăm noua realitate a costurilor și trebuie să ne ajustăm așteptările de profit. (...) Inflația nu este o surpriză, ci nivelul ei, care este accelerat. Nu am putut să prezicem acest nivel de inflație”, a precizat Szecskó.

Retail jobs

Reprezentantul Napolact susține că nu a remarcat o schimbare în comportamentul consumatorilor, odată cu creșterea prețurilor la alimente, carburanți și energie, categoria de produse BIO înregistrând, în continuare, o creștere double-digit.

„În portofoliul Napolact nu vedem vreo schimbare, cererea a rămas ridicată și administrăm rezonabil și prețurile, astfel încât să rămânem competitivi pe piață. De asemenea, vedem accelerarea mărcilor private, dar când este vorba de un brand ca Napolact, consumatorii sunt fideli. Compania produce și mărci private, în acord cu câțiva parteneri, dar se concentrează pe brandurile proprii. Nu este parte din strategie, majoritatea vânzărilor vin de la brandurile noastre”, a explicat CEO-ul companiei.

Cea mai recentă investiție a FrieslandCampina este în fabrica de la Cluj-Napoca într-o linie nouă de producție, dedicată cașcavalului, care a costat circa 3 milioane de euro și creează 40 de noi locuri de muncă. Înainte, compania investise într-o linie de telemea, în urmă cu cinci ani.

În mai 2020, Napolact a lansat magazinul online, de unde doar clujenii puteau comanda produsele brandului. Între timp, magazinul a fost închis, iar compania analizează piața comerțul online, pentru a decide dacă intrarea în acest sector este justificată. În prezent, vânzările din platformele online unde este prezentă sunt reduse, dar cresc dinamic de la an la an.

Citeste si:
Nivelul de satisfacție al clienților din România, la cote tot mai scăzute
Nivelul de satisfacție al clienților din România, la cote tot mai scăzute

Napolact a rămas cu un singur magazin de desfacere, în Cluj-Napoca și nu are în plan să extindă rețeaua.

FrieslandCampina România face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina, organizație aflată în topul celor mai mari producători mondiali de lactate. FrieslandCampina este prezentă pe piața din România cu brandurile Napolact, Campina și Dots și oferă o gamă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Anul acesta putem atinge o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro