Vestea a fost anunțată de Michel-Edouard Leclerc, CEO E.Leclerc, într-un tweet, dar și într-un interviu acordat cotidianului Le Parisien. Acesta a precizat că promoțiile vor continua, însă nu vor mai expuse la acest nivel în magazine, din grijă pentru planetă, notează European Supermaket.
Des promos, oui, mais sans le gaspillage de 50.000 tonnes de papier : je confirme ce soir au Parisien qu'il n'y aura plus de prospectus papier de @Leclerc dans les boites aux lettres d'ici septembre 2023. Bon pour la planète ! https://t.co/wuLBuenuWk pic.twitter.com/IyRVx6yxoS
— Michel-Edouard Leclerc (@Leclerc_MEL) December 11, 2022
Până în septembrie 2023, în cele 734 de magazine nu vor mai fi împărțite pliante, salvându-se astfel circa 50.000 de tone de hârtie.
Măsura a fost deja adoptată de sute de magazine, numărul acestora ajungând la 250 în martie 2023.
Totuși, un număr limitat de copii va rămâne în magazine, în timp ce comunicarea și promovarea online vor fi intensificate. De asemenea, lanțul de magazine va ține legătura cu clienții și prin intermediul emailului sau a mesajelor pe telefon.
Și Cora a încetat să mai printeze
Cora, care deține 61 de magazine în Franța, va înceta distribuirea pliantelor promoționale începând cu 10 ianuarie 2023, salvând aproape 15.500 de tone de hârtie pe an.
Costul hârtiei este un alt factor major în decizia celor doi operatori comerciale, deoarece costul acesteia a crescut cu 40% în doi ani.
Carrefour l-a reales pe Alexandre Bompard ca CEO pentru încă trei ani

Nu numai Cora și E. Leclerc au anunțat astfel de măsuri. Carrefour și Auchan, care deja au redus semnificativ distribuirea pliantelor, au declarat că se vor alătura procesului în lunile sau anii ce vor urma. Spre exemplu, Carrefour a precizat că până în 2024 va reduce cu până la 80% existența cataloagelor fizice.