Lectură de 2 minute

20 Mai 2020 - Știri și Noutăți

Facebook Shops: Cum vrea Facebook să ajute afacerile să vândă online

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Facebook anunță că lansează un nou tool care permite producătorilor să-și facă magazine online și să-și vândă produsele pe paginile de Facebook și Instagram. Facebook Tools este modalitatea prin care rețeaua de socializare a lui Mark Zuckerberg se extinde și mai mult în hora ecommerce-ului, în competiție directă cu giganți precum Amazon sau eBay și vine ca o mișcare firească în contextul generat de pandemia de Covid-19 în care afacerile au fost nevoite să treacă în online. 

 

Facebook se extinde și mai mult în zona de retail online; după Markeplace, o opțiune pentru cei 2,6 miliarde de utilizatori ai platformei care voiau să vândă sau să cumpere de la alți utilizatori produse, Facebook lansează Facebook Shops, prin care permite afacerilor să creeze magazine online.

"Oamenii au folosit aplicațiile noastre pentru a cumpăra și a vinde lucruri încă de la postarea unei fotografii cu o bicicletă în descrierea căreia apare opțiunea de vânzare, pentru a vinde o masă de cafea pe Marketplace sau prin intermediul postărilor influencerilor pe Instagram. Vrem să extindem comerțul social. În momentul de față multe companii mici se luptă, iar odată cu închiderea magazinelor, mulți caută să-și mute afacerea online.", se arată într-un anunț al Facebook.

Facebook Shops: cum poți vinde online

Facebook Shops se adresează companiilor și afacerilor mici care au nevoie de o prezență online, mai ales în contextul generat de pandemia de coronavirus, care a impulsionat eCommerce-ul. Magazinul online poate se poate realiza atât pe Facebook cât și pe Instagram, iar crearea acestuia este gratuită.

Companiile aleg produsele pe care doresc să le vândă prin intermediul Facebook Shops - și nu există nicio limită, se pot încărca oricât de multe - și personalizează magazinul online cu o imagine de copertă sau culori care să le reprezinte brandul. Produsele pot fi organizate în diferite colecții pentru ca utilizatorilor să le fie mai ușor să-și găsească preferatele.

Mai mult, retailerii pot comunica constant cu consumatorii lor. La fel ca în magazinele fizice, clienții pot pune întrebări, pot primi asistență sau chiar pot urmări livrările prin intermediul Messenger, Instagram Direct sau Whatsapp.

Un alt avantaj este faptul că retailerii care aleg să-și facă propriul Facebook Shop primesc de la platformă insighturi privind cumpărăturile realizate, date despre comportamentul de consum și alte informații utile.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Facebook Shops: Cum vrea Facebook să ajute afacerile să vândă online