Lectură de 3 minute

26 Mai 2022 - Știri și Noutăți

eMAG continuă investițiile în 2022, după afaceri mai mari: „Sunt perspective bune de creștere pentru e-commerce. Suntem mai prudenți, dar o recesiune mare nu cred că vom vedea”

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Retailerul online eMAG continuă în 2022 investițiile stabilite în planul de trei ani, început în 2021, iar banii se vor duce în tehnologie, marketplace, logistică, eMAG Ventures și dezvoltarea internațională, după ce și-a majorat cifra de afaceri la 5,6 miliarde de lei.

În 2021, eMAG a lansat planul de investiții de 3,2 miliarde de lei pe trei ani. În primul an, investițiile au depășit 1 miliard de lei, iar în următorii doi ani, grupul va continua să investească 2,2 miliarde de lei.

„Sunt perspective bune de creștere pentru e-commerce în România și în regiune. (...) Am luat în calcul turbulențe pe partea de aprovizionare și de cerere și ne-am pregătit cu stocuri. Suntem foarte atenți în diverse zone, am amânat anumite investiții. Suntem mai prudenți ca de obicei. Anul trecut, imediat după pandemie am fost foarte expansivi și am dat drumul multor inițiative. În momentul de față, numărul de inițiative noi pe care le avem, în afara acestui plan (de investiții pe trei ani - n.r.) este mai redus, dar continuăm extinderea. Am amânat o țară nouă cu un an (intrarea într-o țară nouă - n.r.). O recesiune mare nu cred că vom vedea în perioada următoare", a declarat Iulian Stanciu, președintele executiv al eMAG în cadrul unei conferințe de presă.

eMAG România și-a majorat cifra de afaceri cu 61% în 2021, față de 2019, ajungând la 5,682 de miliarde de lei, în timp ce grupul Dante Internațional, care include și platforma Fashion Days, a raportat o cifră de afaceri de 7,346 de miliarde de lei, în creștere cu 61% față de 2019. În 2020, Dante Internațional raporta o cifră de afaceri de 6,7 miliarde de lei. Grupul eMAG, care include și eMAG Ventures, a crescut cu 76% față de 2019, înregistrând o cifră de afaceri de 9,5 miliarde de lei.

Retail jobs

Cresc produsele listate pe eMAG și easyboxurile

Până la finalul acestui an, compania vrea să ajungă la 13 milioane de produse pe emag.ro, la 6 milioane de produse disponibile pentru clienții Genius și la 4.000 de easybox-uri, în parteneriat cu Sameday, care este parte din grup. În prezent sunt 2.836 de easybox-uri active în România, de la doar 1.000 în 2021, a declarat Tudor Manea, CEO-ul eMAG.

În plus, sub umbrela Genius vor intra din 15 iunie toate cele patru aplicații ale grupului: Fashion Days, Freshful și Tazz, pe lângă eMAG, în același abonament, la același preț anual ca până acum.

În toamna acestui an, eMAG va investi într-o tehnologie robotizată Knapp, care va permite consolidarea mai multor produse într-un colet și va ajunge la 500.000 de unități pe zi de la 250.000 de unități pe zi.

Anul acesta, 52% din comenzile făcute pe eMAG au fost livrate la easybox, în creștere comparativ cu 2021, când rata era de 31%. Numărul comercianților din marketplace a ajuns la 2.667, în 2022, de la 1.722, în 2021. Numărul de produse listate a ajuns la 12 milioane, iar numărul de unități comandate pe an a ajuns la 15.

Citeste si:
Producătorul de echipamente sportive Nike iese complet de pe piața din Rusia
Producătorul de echipamente sportive Nike iese complet de pe piața din Rusia

Anul acesta au fost peste 5 milioane de aplicații eMAG instalate, numărul de clienți activi Genius a ajuns la 342.102, iar numărul de produse disponibile pentru clienții Genius a ajuns la 4,9 milioane.

Anul trecut, eMAG a investit 1 miliard de lei, dintre care 128 de milioane de lei în tehnologie, 493 de milioane de lei în logistică, 72 de milioane de lei în marketplace, 260 de milioane de lei în eMAG Ventures, 75 de milioane de lei în dezvoltarea internațională din Ungaria și Bulgaria și 15 milioane de lei în dezvoltarea profesională a angajaților.

Companie românească fondată în 2001, eMAG activează pe piața de comerț online din România.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  eMAG continuă investițiile în 2022, după afaceri mai mari: „Sunt perspective bune de creștere pentru e-commerce. Suntem mai prudenți, dar o recesiune mare nu cred că vom vedea”