Lectură de 3 minute

31 Jan 2024 - Știri și Noutăți

Elefant.ro, al doilea cel mai mare jucător pe piața comerțului online din România, își cere insolvența

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Elefant.ro, al doilea cel mai mare jucător pe piața comerțului online din România, a cerut tribunalului deschiderea procedurii de insolvență.

Sursa foto: elefant.ro

Potrivit comunicatului transmis BVB, Elefant Online informează investitorii cu privire la introducerea de către Societate pe rolul Tribunalului București a cererii de deschidere a procedurii generale a insolvenței în cadrul dosarului nr. 3073/3/2024. Compania își exprimă intenția de a propune un plan de reorganizare, cu menținerea dreptului de administrare a propriei activități.

Elefant Online este compania care operează elefant.ro, numărul 2 pe piața comerțului online din România (după eMag) ca număr de comenzi. În 2023 avea în jur de 2,5 milioane de clienți, un marketplace în care activau peste 400 de companii și un portofoliu de 3 milioane de produse. Potrivit celor mai recente date de la Ministerul Finanțelor (2022), Elefant Online avea pierderi de 27 de milioane lei, la o cifră de afaceri netă de 183 de milioane, față de 15 milioane în 2021.

Ping pong cu elefant.ro

În noiembrie 2023, evoMAG a anunțat că nu mai cumpără elefant.ro, decizie ce părea definitivă în luna mai a anului. Anunțul a fost publicat într-un raport al Bursei de Valori București.

Elefant Online S.A. informează investitorii cu privire la renunțarea de către acționarii societății la perfectarea tranzacției prin care Evolution Prest Systems SRL urma să dobandească un pachet de acțiuni reprezentând 68,4561% din capitalul social al Elefant Online S.A.

În continuare, acționarii Elefant Online S.A. vor asigura suportul necesar pentru derularea în mod optim a activității comerciale din cadrul societății, se arăta în raportul emis de BVB.

Evolution Prest Systems S.R.L este compania din spatele retailerului online evoMAG, care a ajuns în urma acestei tranzacții să dețină 68,4% din elefant.ro. Compania anunța la începutul anului că a bugetat investiții de 500.000 de euro în 2023, de două ori și jumătate mai mari decât anul trecut. evoMAG, magazin online fondat de către Mihai Pătrașcu, a înregistrat în 2022 afaceri de 36 de milioane de euro și estimează, pentru anul acesta, o creștere de 5% - 10%, într-un context de piață mai dificil, cu un mediu concurențial crescut și multiple provocări la nivel macroeconomic și politic.

evoMAG este una dintre cele mai importante companii din industria de comerț electronic din România. Magazinul online comercializează zeci de mii de produse din domeniile IT&C, electrocasnice, sport & fitness (printre care și trotinete și accesorii pentru trotinete) și pentru casă și grădină, iar acum 3 ani a deschis primul service pentru trotinete electrice, devenind primul magazin online din România care oferă un astfel de serviciu. evoMAG.ro este vizitat zilnic de peste 60.000 de persoane, iar peste 80% dintre clienți ar recomanda magazinul pentru calitatea serviciilor oferite. evoMAG a fost fondată de Mihai Pătrașcu, care ocupă, în continuare, poziția de director general.

Citeste si:
Rocadă în retail: românii au devenit vânători de promoții și au renunțat la anumite produse alimentare în ultimul an
Rocadă în retail: românii au devenit vânători de promoții și au renunțat la anumite produse alimentare în ultimul an

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Elefant.ro, al doilea cel mai mare jucător pe piața comerțului online din România, își cere insolvența