Lectură de 2 minute

20 Feb 2023 - Știri și Noutăți

Efectele inflației. Coca-Cola, sub lumina reflectoarelor după ce a scumpit produsele cu 12%. Ce profit a avut compania în ultimul trimestru

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Gigantul industriei de băuturi răcoritoare Coca-Cola a înregistrat o creștere a vânzărilor și a profitului, după ce a reușit să crească semnificativ prețurile, cu 12%. Cererea consumatorilor a rezistat în ciuda inflației, deși multinaționala este mai precaută în ceea ce privește actualul exercițiu financiar, potrivit Retaildetail.eu.

 

 

Sursa foto: Lucas Santos / Unsplash

Coca-Cola, profit operațional de 2 miliarde de euro

Deși cantitățile vândute au scăzut cu 1% în al patrulea trimestru al anului financiar trecut, Coca-Cola și-a văzut veniturile crescând cu 15%, până la 10,1 miliarde de dolari (peste 9 miliarde de euro).

Marja sa de exploatare a crescut la 20,5 %, în timp ce profitul operațional a urcat cu un sfert, la 2,1 miliarde de dolari (2 miliarde de euro). Aceste cifre solide au fost obținute grație creșterilor puternice de prețuri pe care producătorul a reușit să le implementeze: prețurile au crescut în medie cu 12%.

Pentru întregul an, vânzările companiei Coca-Cola au crescut organic cu 16 %, ajungând la 43 de miliarde de dolari (40 de miliarde de euro), în condițiile în care volumele au crescut cu 5 %.

Capacitatea companiei de a majora prețurile atât de puternic fără a duce la o scădere prea mare a volumelor se datorează unui duopol de facto pe piața băuturilor răcoritoare. Având ca unic concurent serios PepsiCo, există puține alternative pentru consumatori.

Cu toate acestea, PepsiCo a avertizat recent că tot mai mulți consumatori cumpără acum mărci mai ieftine, ceea ce a forțat compania să facă estimări prudente pentru 2023. Coca-Cola este, de asemenea, reținută: compania țintește o creștere organică a vânzărilor de 7-8 %.

Coca-Cola este o companie care oferă produse în peste 200 de țări și teritorii. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, sunt brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata, iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, sunt, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ. Împreună cu partenerii de îmbuteliere, Coca Cola are peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume.

În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.

Citeste si:
Preț istoric: boabele de cacao, mai scumpe decât cuprul 
Preț istoric: boabele de cacao, mai scumpe decât cuprul 

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola. Împreună cu clienții noștri, deservim 715 milioane de oameni, acoperind o vastă arie geografică, în 29 de țări și 3 continente.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Efectele inflației. Coca-Cola, sub lumina reflectoarelor după ce a scumpit produsele cu 12%. Ce profit a avut compania în ultimul trimestru