Lectură de 6 minute

23 Feb 2022 - Știri și Noutăți

Editura Didactica Publishing House reduce investițiile în titluri noi, la 1 milion de euro în 2022, după creșterea prețurilor de tipar

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Didactica Publishing House a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de aproape 3,2 milioane de euro, o creștere de 10%. Pentru 2022, editura își propune să continue investițiile în titluri noi, centrate pe educația cognitivă și emoțională a copilului, alocând un buget de 1 milion de euro, mai mic decât cel din anul anterior, de 1,5 milioane de euro, pe fondul creșterii prețurilor de tipar. 

Magazinul online al DPH a generat în 2021 30% din cifra de afaceri.

„Creșterea a fost naturală după dublarea din 2020, anul în care totul s-a întâmplat online. Evoluția costurilor de producție și a pieței în general ne-a confirmat însă că am abordat strategia potrivită atunci când am decis să investim peste 100.000 de euro în canalul propriu de vânzări online, având în vedere că termenele de plată au fost adesea depășite de o parte dintre parteneri în contextul socio-economic cauzat de pandemie. În plus, solicitările unora dintre aceștia de a oferi discounturi mari nu pot fi susținute pe termen lung”, a precizat Florentina Ion, fondator DPH.

Clienții DPH, femei, părinți sau cadre didactice

Clienții sunt în proporție de 86% femei, cu vârsta cuprinsă între 23 și 40 de ani. Cei mai mulți (peste 93%) sunt părinți și/sau cadre didactice. Un client din 3 a adăugat în coș, pe lângă cărți dedicate copiilor – de povești sau de activități – și un titlu dedicat adulților, în special din categoria dezvoltare personală, parenting sau de specialitate.

Media comenzii și cele mai dinamice orașe

Valoarea medie a comenzilor a fost în 2021 de 110 lei. Cea mai mare comandă a fost plasată în luna decembrie, din București, și a fost în valoare de 7.688 de lei. Cele mai dinamice luni din punct de vedere al comenzilor au fost martie, septembrie – în strânsă legătură cu începerea școlii – și noiembrie-decembrie - pe fondul reducerilor de Black Friday, respectiv de Crăciun. Cele mai multe comenzi, la nivelul lui 2021, au fost făcute de clienți din București, Cluj, Iași, Constanța, respectiv Brașov.

Retail jobs

În 2021 au fost vândute peste 1 milion de cărți, iar printre cele mai dorite titluri au fost noutățile din colecțiile deja consacrate ale editurii, cum ar fi seria Ema și Eric, semnată de Ioana Chicet-Macoveiciuc, sau seria Emoțiile lui Noni – Aurelie Chien Chow Chine. De altfel, editura a investit 1,5 milioane de euro în editarea a 178 de noi titluri, atât ale unor autori internaționali, cât și a autorilor români, consacrați sau debutanți.

Topul cărților de copii vândute de DPH

Top 10 cele mai vândute cărți pentru copii în 2021

1. Ghici ce e în depărtare- Simona Epure

Citeste si:
Silvia Sticlea, Nestlé: Vrem ca până la finalul anului Garden Gourmet să ajungă să reprezinte 4-5% din cifra de afaceri a diviziei
Silvia Sticlea, Nestlé: Vrem ca până la finalul anului Garden Gourmet să ajungă să reprezinte 4-5% din cifra de afaceri a diviziei

2. Vraja ecranelor- Ioana Chicet-Macoveiciuc

3. Ce, cum și de ce simt- Ioana Chicet-Macoveiciuc

4. Librăria magică a dorințelor- Katja Frixe

5. Eric merge la grădiniță- Ioana Chicet-Macoveiciuc

6. Ema spune noapte bună- Ioana Chicet-Macoveiciuc

7. Vreau să știu: Anotimpurile- Pierre Winters&Eline van Lindenhuizen

8. Max se bucură de magia Crăciunului- Christian Tielmann&Sabine Kraushaar

9. Emoțiile lui Noni : Sunt fericit- Aurelle Chien Chow Chine

10. Cucu-bau- Janet Allan Ahlberg

Clasamentul cărților pentru adulți

Top 10 cele mai vândute cărți pentru adulți în 2021

1. 100 de fotografii care au schimbat lumea- Margherita Giacosa, Roberto Mottadelli, Gianni Morelli

2. Noua ta viață începe când înțelegi că ai doar una- Raphaelle Giordano

3. Fericirea- Loys Blyth

4. Nu te-ai născut să suferi- Blake D. Bauer

5. 50 de exerciții pentru a-ți îmbunătăți abilitățile de comunicare- Jean-Philippe Vidal

6. Cum să dezvolți o memorie de geniu- Dominic O’Brien

7. Grădina cu ierburi miraculoase- Ceaiuri și remedii naturiste

8. Creierul copilului pe înțelesul părinților- Alvaro Bilbao

9. Calendarul fericirii- Ion-Ovidiu Pâinișoară

10. Fără țipete către copii- Părinți răbdători&Părinți încrezători

Numărul de titluri noi a fost cu 30% mai mic decât cel estimat inițial, deși investiția a fost chiar mai mare decât cea alocată la începutul anului trecut. Diferențele au venit din majorările cu până la 50% în costurile de producție, pe care le-am suportat în mare parte, pentru ca prețul final al cărților să nu fie impactat considerabil”, a precizat Florentina Ion.

Investiție în publicarea autorilor români

Pentru 2022, editura își propune o investiție similară, de 1 milion de euro, în publicarea a cel puțin 120 de noi titluri, 10% aparținând autorilor români, inclusiv debutanți. O linie de investiție o reprezintă programele educaționale digitale, dedicate clasei pregătitoare și claselor I-IV. De asemenea, DPH își propune să continue investiția în canalul propriu de vânzare, optimizând procesarea și livrarea comenzilor.

Reducerea investiției în titluri noi vine pe fondul creșterii mari a prețurilor de tipar ce nu ne permit să aducem clienților un preț bun în piață, raportat la veniturile acestora. Însă, în centrul investițiilor noastre se află educația copilului, așa că ne vom concentra eforturile în a extinde oferta de carte și programe digitale cu resurse cât mai valoroase, care să vină în întâmpinarea dezvoltării acestuia. Așa cum estimam și la începutul anului trecut, provocările lansate de contextul pandemic își vor mai face simțite efectele cel puțin 2-3 ani, prin urmare ne așteptăm la creșteri temperate, pe fondul achizițiilor tot mai informate ale clienților noștri și a consolidării noastre în piață ca editură axată pe dezvoltarea cognitivă și emoțională a copilului”, a mai precizat Florentina Ion.

100 colțuri de lectură, amenajate în trei ani

În 2022, DPH a început un proiect de dotare cu colțuri de lectură în grădinițe, școli, spitale, centre dedicate copiilor.

Editura Didactica Publishing House deține un portofoliu de carte și jocuri cu adresabilitate din primele luni de viață. Cu o experiență de 18 ani pe piața educațională din România, Editura Didactica Publishing House a livrat până acum peste 16 milioane de cărți, jocuri, reviste și resurse educative. În total, portofoliul editurii numără peste 2.000 de titluri.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Editura Didactica Publishing House reduce investițiile în titluri noi, la 1 milion de euro în 2022, după creșterea prețurilor de tipar