Lectură de 4 minute

27 Oct 2023 - Știri și Noutăți

Din retailer în advertiser: Profi lansează rețeaua de promovare Profi Retail Media

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Profi, lanțul românesc de retail cu cea mai mare extindere în teritoriu, lansează Profi Retail Media, cea mai amplă astfel de rețea din România. Aceasta este dezvoltată în parteneriat cu Footprints AI, companie românească de tehnologie.

Sursa foto: Profi

Rețeaua noastră face pași mari în direcția digitalizării și eficientizării. Cu peste 4000 de displayuri și cu instalații radio active în toate magazinele noastre în prezent, numărul lor urmând să se dubleze în viitorul apropiat, Profi dispune de o capacitate de promovare în teritoriu, capacitate pe care de acum o punem și la dispoziția brandurilor din diverse domenii, altele decât retail, care doresc să beneficieze de acoperire în România.

Călin Costinaș, director general adjunct Profi

Rețeaua de retail media lansată de Profi este operată de Retail Media Hub (RMH), care se ocupă de activitatea de media selling, lucrând direct cu brandurile și agențiile de media, și asigură totodată supervizarea execuției campaniilor publicitare.

Microsoft România susține acest proiect prin infrastructura sa de cloud și Inteligență Artificială, Microsoft Azure.

Rețelele de retail media conectează datele despre consumatori ale retailerilor cu advertiserii. Astfel de rețele utilizează targetarea bazată pe comportamentul de cumpărare din retail și fac posibilă distribuția mesajului publicitar prin canalele media proprii ale retailerului pentru a livra reclame personalizate atât în magazine, cât și în canalele online.

Tehnologia Footprints AI a fost selectată de Profi pentru capacitatea de a lansa cu succes astfel de proiecte majore într-un timp record, de mai puțin de 3 luni. În plus, tehnologia proprietară Footprints AI permite o abordare inovatoare a advertisingului de tip Retail Media, ce promite a genera de cinci ori mai multă eficiență . Soluția permite targetarea dinamică pe baza comportamentului de consum a clienților Profi din magazinele fizice, promițând o îmbunătățire constantă a experienței de cumpărare.

Brandurile care vor face advertising în rețeaua de retail media Profi au acces la o modalitate de targetare a audienței atât în magazine, cât și pe canalele digitale. Asta se traduce într-o eficiență estimată de 3-5 ori mai mare față de alte rețele de advertising, noi sau clasice, incluzând Google și Meta, radio sau TV.

Citeste si:
Românii de la GRID au inaugurat încă un magazin și se pregătesc pentru lansarea CODE7, un magazin premium sport
Românii de la GRID au inaugurat încă un magazin și se pregătesc pentru lansarea CODE7, un magazin premium sport

În mod uzual, atunci când utilizează instrumente clasice de advertising, retailerii monetizează maxim 15% din datele pe care le dețin despre clienți. Cu soluția Footprints AI, rețeaua de retail media Profi oferă acces la comportamentul de consum al tuturor clienților într-un mod anonimizat și dă posibilitatea brandurilor și agențiilor de media să acceseze direct rețeaua pentru a livra mesaje publicitare eficiente către aceste audiențe.

Cu 28.000 de angajați în 1.667 de magazine proprii și partenere din mai bine de 800 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienți care zilnic își fac aici cumpărăturile. Mai bine de 94% dintre aceste produse provin de la furnizori din România. Cifra de afaceri a rețelei, de 11,7 miliarde de lei, plasează compania pe locul trei în sectorul de retail românesc.

Footprints AI este startup-ul românesc de tehnologie ce dezvoltă și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de retail media din lume, oferind o modalitate simplă și extrem de accesibilă de conversie a traficului anonim în clienți profitabili pentru retailerii cu prezență fizică cu ajutorul tehnologiei avansate de Inteligență Artificială.

O serie întreagă de retaileri globali folosesc în prezent soluția software Footprints AI: Rimi Baltic (liderul pe piața de retail în țările baltice), Lagardère (operatorul brandurilor inmedio și 1 minute), INGKA (proprietarul centrelor comerciale în care operează brandul IKEA), Majid Al Futtaim (unul dintre proprietarii și operatorii de retail de top din Emiratele Arabe Unite), Auchan, Hyundai, Jaguar Land Rover și alții.

Retail Media Hub este o companie specializată în servicii in-store media integrate. Compania reunește experți în marketing, vânzări, media și comunicare in-store pentru a gândi și implementa o conexiune mai eficientă între mărci și consumatori la punctele de vânzare, locul unde sunt luate deciziile de cumpărare în aproape 70% din situații. Scopul companiei este să proiecteze și să dezvolte un ecosistem figital (fizic și online) care ajută brandurile să se conecteze cu cumpărătorii în cel mai eficient mod, oferind simultan o experiență de cumpărături îmbunătățită.”

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Din retailer în advertiser: Profi lansează rețeaua de promovare Profi Retail Media