Lectură de 3 minute

24 Apr 2021 - Știri și Noutăți

Digitas și Publicis au lansat un instrument ce măsoară sănătatea digitală a brandurilor. Clasamentul lunar din retail

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Publicis și Digitas România, cu sprijinul Data Intelligence Team din Publicis Groupe România, au dezvoltat Digital Health Index (DHI), un instrument de măsurare a sănătății brandurilor în digital. DHI pune la dispoziția clienților, în timp real, informații despre starea brandurile acestora - de la radiografia brandurilor și a concurenței până la diverse predicții în scopul luării celor mai bune decizii de business.

Pe baza DHI sunt generate clasamente lunare dedicate mai multor industrii-cheie, plecând de la punctajul rezultat. În această primă etapă, s-a luat în calcul Q1 2021 în comparație cu Q4 2020, cu scopul de a surprinde cât mai clar evoluția industriilor pe baza deciziilor lor digitale. Primele categorii analizate sunt Auto, Banking, Retail, Telecom, urmând ca celelalte categorii să fie expuse pe site până la finalul acestei luni. Analiza acestora se va regăsi și în infografice.

Bazat pe multiple surse de date, instrumentul DHI este face măsurarea calitativă și cantitativă a tuturor indicatorilor de brand, de poziționare a brandurilor și a concurenței acestora, pentru a ajuta la restabilirea conexiunii dintre consumatori și branduri.

După un 2020 care le-a afectat radical modul de viață, românii se simt izolați și, mai mult decât oricând, declară că nu se mai simt ei înșiși. 83% spun că nu mai simt că au o conexiune cu brandurile (surse: GWI 2020 si SNA Focus). Trecerea inevitabilă la online: cursuri online, cumpărături online, mese online de familie, nu a făcut decât să contureze necesitatea unui nou tip de măsurare care să evalueze în mod clar, la zi, prezența digitală a unui brand.

“Dacă, atunci când iei decizii, nu știi ce se întâmplă cu brandul tău și te bazezi doar pe modele de marketing de acum 2-3 ani, n-ai făcut absolut nimic. Brandurile au nevoie de date proaspete, actuale, care să reflecte ceea ce se întâmplă astăzi sau cel puțin în săptămâna curentă. Altfel, Always-On Marketing devine Always-Late Marketing. Digital Health Index vine odată cu noua epocă a măsurării, integrând milioane de date în timp real, cu mare potențial în viitoarele decizii de business ale clienților noștri: de la prioritizarea canalelor media, obținerea unui content mai bun, până la strategii de comunicare mai eficiente”, a declarat Teddy Dumitrescu, CEO, Publicis Groupe România.

Clasamentul lunar din retail se poate accesa aici, unde sunt disponibile și topurile celorlalte industrii.

Cum funcționează și cum se calculează sănătatea digitală a brandurilor

Digital Health Index- Indicele de sănătate digitală este alcătuit din trei scoruri principale, fiecare reprezentând 1/3 din DHI:

  1. Digital Power Score sau Scorul de Putere Digitală măsoară cât de interesant este brandul respectiv pentru consumatori așa cum se manifesta online;
  2. Content Power Score reprezintă Scorul de Putere a Conținutului și măsoară prezența online a unui brand, pornind de la sursele mențiunilor din spațiul digital.ro și face o pondere cu impactul pe care îl au aceste mențiuni (viewership). Cu alte cuvinte, nu este suficient să ai apariții în online, ele trebuie să fie și puternice pentru a obține un scor mai mare;
  3. Conviviality Score înseamnă scorul de Convivialitate, iar acesta măsoară nivelul de empatie a unui brand dat de câte interacțiuni pozitive are acel brand în social media.

Indicele de Sănătate Digitală are scopul optimizării la maximum a investițiilor clienților în comunicare, iar soluțiile sunt bazate pe econometrie, Data tools, identificarea ROI-ului investiției de comunicare în generarea de vânzări sau impactul în indicatorii de brand.

Citeste si:
Șerban Buliga, cofondator Unfrosen: „Suntem foarte apropiați de difrnt. Simțim că avem un partener in-house”
Șerban Buliga, cofondator Unfrosen: „Suntem foarte apropiați de difrnt. Simțim că avem un partener in-house”

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Digitas și Publicis au lansat un instrument ce măsoară sănătatea digitală a brandurilor. Clasamentul lunar din retail