Consumatorii care iau Ozempic, popularul inhibitor al apetitului, cumpără, în general, mai puțin în magazinele Walmart, a declarat săptămâna trecută directorul general al companiei din SUA, John Furner, potrivit retaildetail.eu.
Această veste a determinat investitorii și analiștii bursieri să se îngrijoreze cu privire la marii producători de alimente și gustări bogate în calorii. Mondelez (biscuiți și ciocolată) și PepsiCo (băuturi răcoritoare și gustări), printre altele, și-au văzut deja prețul acțiunilor în scădere.
Potrivit directorului general al PepsiCo, Ramon Laguarta, efectul de până acum este "neglijabil", deși compania constată că tendința de a mânca mai sănătos îi determină pe clienți să cumpere pachete mai mici și să consume mai puțin zahăr și sare.
Medicamentele de suprimare a apetitului sunt doar la începutul descoperirii lor. Potențialul de creștere este uriaș, deoarece cincizeci de milioane de europeni și șaptezeci de milioane de americani sunt obezi. Până în 2035, 7 % din populația mondială ar putea utiliza acest medicament. Impactul asupra supermarketurilor ar fi relativ limitat - la urma urmei, acestea vând suficiente alternative sănătoase.
Cu toate acestea, pe lângă producătorii de junk food, brandurile de îmbrăcăminte care se produc haine de dimensiuni mari, de exemplu, ar putea fi, de asemenea, afectate în timp.