Decathlon își vinde, de asemenea, activitățile din Federația Rusă. Grupul francez de retail de modă și echipamente sportive și-a vândut magazinele și un depozit din țară grupului local ARM, notează modaes.com.
Comisia guvernamentală însărcinată cu controlul investițiilor străine a dat undă verde tranzacției în această săptămână, care presupune vânzarea afacerii din țară. Decathlon are în prezent 36 de magazine pe piața rusă.
Cumpărătorul este grupul local ARM, care a semnat achiziția cu angajamentul de a redeschide toate magazinele și de a menține aproximativ 1.400 de locuri de muncă. ARM lucrează cu mai multe companii de modă și este unul dintre francizații istorici ai Mango la Moscova.
De ce a întârziat Decathlon să-și închidă operațiunile în Rusia
Decathlon a fost una dintre companiile de modă care a avut nevoie de cel mai mult timp pentru a anunța închiderea magazinelor sale de pe piața rusă după izbucnirea războiului din Ucraina. Compania a făcut acest lucru în cele din urmă la 30 martie 2022.
La acea vreme, lanțul avea un total de șaizeci de unități în țară, unde a aterizat în 2006, și avea 2.500 de angajați. Site-ul a fost, de asemenea, suspendat și rămâne inactiv și în prezent.
Compania, deținută de Groupe Mulliez, a folosit atunci ca argument „condițiile de aprovizionare care nu mai sunt potrivite pentru continuarea activității noastre în Rusia".
Alte companii de modă au luat, de asemenea, noi decizii în ceea ce privește afacerile lor din Rusia în ultimul an. Inditex a acceptat în octombrie să își transfere afacerile din această țară către grupul Daher, fără a închide însă ușa unei posibile reveniri prin intermediul francizelor.
Programul Carrefour de Paște: în ce zile vor fi deschise magazinele
Compania galeză a operat 502 magazine deținute de companie în țară, care au contribuit cu 6% din cifra de afaceri totală și 8,5% din EBIT. Grupul a provizionat până la 230 de milioane de euro în conturile sale pentru ieșirea din țară.
Mango și Tous și-au predat magazinele francizaților lor
La rândul lor, Mango și Tous și-au predat magazinele francizaților lor. Tous a operat în țară cu 23 de francize și 32 de magazine proprii, în timp ce Mango avea 55 de magazine proprii și 65 de francize la sfârșitul anului 2021. La acel moment, piața rusă contribuia cu 8% din profitul brut al companiei și se număra printre cele mai mari cinci piețe ale sale în ceea ce privește cifra de afaceri.
H&M a început procesul de părăsire definitivă a țării în iunie 2022 și a anticipat un cost extraordinar de 190 de milioane de euro. În cadrul acestui proces, compania și-a redeschis temporar magazinele din țară pentru o perioadă "nelimitată", pentru a-și lichida stocurile. Uniqlo analizează, de asemenea, aceeași decizie, după cum a anunțat în luna mai a anului trecut.
Guess, pe de altă parte, a optat pentru calea opusă și a preluat 100% din afacerile sale din țară în luna mai a anului trecut pentru 8,5 milioane de dolari. Compania funcționa în Rusia din 2015 sub conducerea lui Vyacheslav Shikulov, care deținea 30% din capital.