Lectură de 2 minute

30 Mai 2024 - Știri și Noutăți

Decathlon își modernizează magazinele cu ajutorul inteligenței artificiale: retailerul a folosit colectarea de date ca instrument strategic

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

În industria de retail, Decathlon este, fără îndoială, unul dintre precursorii în aplicarea inteligenței artificiale. Ce poate face AI pentru sectorul de retail? Lanțul de magazine sportive va moderniza peste 1700 de magazine din întreaga lume cu ajutorul AI.

 

Sursa foto: Unsplash

Nu există inteligență artificială fără date. Încă din 2020, Decathlon s-a concentrat puternic pe colectarea de date ca instrument strategic. Retailerul obține aceste date nu numai din achizițiile cumpărătorilor în magazinele și în magazinul său online, ci și din numeroasele sale servicii, cum ar fi Decathlon Travel sau Decathlon Coach (aplicația pentru antrenori personali). Pentru revista franceză de specialitate LSA, Didier Mamma, vicepreședinte data insight, dezvăluie modul în care retailerul începe să utilizeze IA, notează RetaiDetail.eu.

De exemplu, Decathlon folosește un instrument de inteligență artificială pentru a măsura flexibilitatea prețurilor, competitivitatea și percepția prețurilor și pentru a automatiza testele A/B.


Algoritmi de inteligență artificială

Platforma online a Decathlon a fost reproiectată cu noi resurse și algoritmi de inteligență artificială pentru a permite o estimare precisă a previziunilor, planificarea aprovizionării și parametrii stocurilor. Acest lucru a dus deja la reduceri semnificative ale nivelului stocurilor și la alte îmbunătățiri, inclusiv la reducerea costurilor de transport, a amprentei de carbon și a timpului de livrare, potrivit Cdecomunicacion.es.

Decathlon este, de asemenea, lider în ceea ce privește noile modalități de a-și îmbarca clienții într-o experiență imersivă, inclusiv aplicația de cumpărături 3D pe Apple Vision Pro în SUA. În lunile următoare, peste 1.700 de magazine din întreaga lume vor fi modernizate cu un nou aspect, oferind clienților o navigare intuitivă, o vizibilitate sporită a produselor și suporturi fizice și digitale.

Decathlon este un producător inovator de articole sportive pentru orice nivel de experiență. Cu peste 100.000 de coechipieri și 1.700 de magazine în întreaga lume, Decathlon și echipele sale lucrează încă din 1976 pentru a îndeplini o ambiție continuă: Move people through the wonders of sport, pentru a-i ajuta să fie mai sănătoși și mai fericiți într-un viitor sustenabil.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Decathlon își modernizează magazinele cu ajutorul inteligenței artificiale: retailerul a folosit colectarea de date ca instrument strategic