Lectură de 8 minute

04 Nov 2020 - Știri și Noutăți

Cum va arăta primul Black Friday al retailerilor în pandemie: consumatori noi în online, cumpărători precauți, categorii noi de shopping

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Black Friday va arăta diferit în anul 2020, fiind prima ediție care are loc în pandemie. Pe fondul schimbării stilului de viață, 2Performant, platformă de marketing afiliat, observă creșterea interesului pentru anumite categorii de produse și identifică noi consumatori în online.

Compania de tehnologie 2Performant, care operează cea mai mare platformă de marketing afiliat din România și este direct conectată la industria comerțului online, preconizează că Black Friday 2020 va însemna în primul rând un număr semnificativ mai mare de cumpărători online. Asta, pe fondul scăderii vizitelor în magazinele offline, dar și categorii noi de produse care vor înregistra vânzări în creștere, ca urmare a schimbărilor din stilul de viață impus de era covid.

După o creștere absolut spectaculoasă înregistrată de comerțul online în perioadă stării de urgență, comparabilă cu un salt în viitor, Black Friday, care reprezintă în mod uzual un vârf al vânzărilor anuale pentru retaileri, este așteptat să aducă în noiembrie 2020 creșteri importante, dar diferite. Pandemia ne-a adus și părinții și chiar bunicii în online, astfel că pentru un număr semnificativ de consumatori acesta va fi primul lor Black Friday online. Este o mare oportunitate pentru branduri să-i atragă în magazinele lor și o provocare să-i educe și să-i loializeze pentru viitor. În al doilea rând, Black Friday 2020 aduce consumatori cu nevoi noi, generate de modul de viață actual marcat de lucrul de acasă, școala online și, în general, creșterea semnificativă a timpului petrecut în interiorul propriei case. Ca urmare, ne așteptăm ca luna noiembrie, care istoric s-a dovedit a fi cea mai bună pentru comerțul electronic, să ducă la conversii în creștere”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Marii retaileri au început deja pregătirile pentru Black Friday 2020, iar acestea includ și campaniile de promovare online menite să atragă cât mai mulți cumpărători, mai ales că pe fondul accelerării digitalizării clienții sunt mult mai deschiși, iar oportunitățile pentru magazine de a-i atrage sunt mult mai mari.

În ultimele opt luni românii au fost interesați să cumpere în special produse pentru casă, îngrijire personală, sport sau alimente, în condițiile în care stilul de viață s-a schimbat. Astfel, conform datelor din platforma 2Performant.com, produsele din aceste segmente au înregistrat creșteri spectaculoase în intervalul 11 martie - 31 octombrie: alimente și hypermarket (657%), sport (402% creștere), beauty (171%), îngrijire personală și sănătate (155%), jucării și articole pentru copii (153%), flori și cadouri (83%).

Vivre se așteaptă la vânzări record de Black Friday

Retailerul home&deco Vivre estimează că anul acesta Black Friday va aduce un record în ceea ce privește vânzările: „Clienții noștri au achiziționat preponderent în ultimele șase luni articole de mobilier, covoare, produse pentru bucătărie și baie, corpuri de iluminat, precum și articole de decor și lifestyle. Ne așteptăm să vedem aceeași distribuție de interese și în cadrul acestei ediții de Black Friday, cu mențiunea că va interveni, cu siguranță, și factorul de sezonalitate, care se referă la articole tematice de Crăciun. Având în vedere creșterea exponențială a întregii industrii de e-commerce din acest an, estimăm că vom livra un Black Friday record în ceea ce privește volumul de vânzări”, spun reprezentanții cunoscutului retailer.

SportVision estimează la 1 milion de euro cifra de afaceri în Black Friday

SportVision, specializat în vânzările de încălțăminte, îmbrăcăminte și echipamente sportive din regiunea Balcanilor, este pregătit și anul acesta să își crească vânzările în perioada Black Friday: „Estimăm că în săptămâna de Black Friday vom atinge o cifră de afaceri de 1 milion de euro. Așadar, oricine vrea să împartă „delia” acesta de 3%, cât reprezintă comisionul oferit afiliaților în programul SportVision.ro, este binevenit”, a declarat pentru 2Performant Octavian Sacota, Online Manager Sport Vision Group.

Cărți la reducere, jucării și cadouri, în lupta pentru atenția cumpărătorului

Titluri variate, numai bune de citit în zilele reci de iarnă, prețuri atrăgătoare, jucării educative sau cadouri pentru orice membru al familiei și prieteni, toate acestea se regăsesc în ofertele de Black Friday cu care retailerii speră să-i convingă pe clienții. Marii jucători de pe piața de carte sunt deja pregătiți să pluseze în online și mizează pe evadarea cititorilor într-o oază de liniște cu ajutorul cărților la promoție. Ne așteptăm la o creștere mare, cel puțin proporțională cu numărul de useri noi pe care i-am câștigat în acest an. Va fi un segment nou de oameni care cumpărau mult din offline, dar care vor decide pentru moment că e mai în siguranță să facă online cumpărături, ba chiar și cadouri de Crăciun”, e de părere Ioana Oncioiu, Online Marketing Coordinator Cărturești

Citeste si:
Căruciorul surpriză la Auchan: reduceri de peste 50%, oferite pe loc. Cum funcționează inițiativa retailerului
 Căruciorul surpriză la Auchan: reduceri de peste 50%, oferite pe loc. Cum funcționează inițiativa retailerului

Libris.ro mizează și el pe titluri variate și prețuri atrăgătoare și estimează ca anul acesta campania Black Friday să aducă o creștere de 30% față de anul trecut. „Black Friday este despre reduceri și asta pregătim, titluri foarte bune, foarte multe, din toate domeniile de interes, la prețurile cele mai bune din ultima perioadă. Suntem deja cu listele pregătite, iar dacă wishlist-ul nostru personal este deja încărcat, înseamnă că și publicul va găsi oferte greu de refuzat. Avantajul nostru este că în vremurile tulburi oamenii se apropie mai mult de lectură, ca de un spațiu care aduce liniște, speranță, răspunsuri”, crede Loredana Tudor, Director Marketing Libris.ro.

Și pentru Bestkids.ro, magazin online cu articole pentru copii, așteptările legate de acest Black Friday sunt de vânzări mai mari cu până la 10 ori față de o zi obișnuită: „Din experiența ultimilor ani, o mare parte din cadourile de sărbători se cumpără de Black Friday. Strict vorbind de nișa noastră, de produse pentru copii, credem că vom înclina și mai mult balanța către jucării (jocuri, jucării educative, seturi de construcții, jucării de rol), asta ținând cont că în continuare suntem nevoiți să ne petrecem majoritatea timpului liber în casă. De asemenea, categoria de igienă și sănătate rămâne o categorie cu rezultate frumoase în această perioadă. Una peste alta, ne așteptăm la o ușoară creștere față de anul trecut, respectiv la vânzări mai mari cu până la 10 ori față de o zi obișnuită”, declară George Șerban.

Tot pe scăderea interesului cumpărătorilor pentru magazinele offline mizează și cei de la Watchshop.ro, care deja au pregătit campanii dedicate în online, cu reduceri de până la 90% sau challenge-uri prin care se pot câștiga vouchere cu extra discount. „Anul acesta, conjuctura face ca magazinele fizice să fie mai puțin vizitate, așadar greul evenimentului va reveni pe umerii magazinelor online. Ca obicei de cumpărare, categoria cadouri, din care face parte și WatchShop.ro, credem că va fi printre fruntașele evenimentului”, spune Cătălin Florea. „Așteptările noastre sunt ca în acest an să dublăm evenimentul Black Friday față de anul trecut, ca urmare a enormei creșteri a interesului românilor pentru cumpărăturile online.”

Black Friday, cel mai bun moment pentru accelerare pentru afiliați

Cu numeroase campanii de marketing online oferite de branduri, și afiliații, cei care promovează produsele magazinelor online, au de câștigat în perioada Black Friday.

Conform unui sondaj realizat anul trecut de 2Performant, 25% dintre afiliați încep pregătirile de Black Friday cu mai mult de o lună înainte, iar 57% dau startul cu 2-4 săptămâni înainte de marele eveniment.

Anul trecut în perioada Black Friday (14-17 noiembrie 2019), peste 41.000 de vânzări au fost generate prin intermediul platformei de marketing afiliat 2Performant.com, în valoare de peste 2,5 milioane de euro. Categoriile cu cele mai mari vânzări înregistrate anul trecut de Black Friday au fost IT & C, modă, cărți, filme și muzică.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cum va arăta primul Black Friday al retailerilor în pandemie: consumatori noi în online, cumpărători precauți, categorii noi de shopping