Lectură de 3 minute

13 Dec 2022 - Știri și Noutăți

Cum pot atrage retailerii mai mulți români în magazinele online? Sfaturi de la Zitec

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Deși 9 din 10 români folosesc în mod curent Internetul, cumpărăturile online rămân într-un decalaj semnificativ față de situația prezentă în piețele occidentale, cu mai puțin de 4 din 10 români care fac achiziții de bunuri și servicii din online. Zitec, companie în IT și digital marketing din România, împreună cu partenerii de business Streams.live și Innoship, arată că există mai multe modalități prin care retailerii pot oferi utilizatorilor mai multă încredere în cumpărăturile de acest fel.

Sursa foto: Zitec

Principalul motiv pentru care oamenii încă sunt reticenți în a cumpăra online este faptul că nu au aceeași experiență ca într-un magazin fizic. Nu pot să vadă produsul, să îl atingă, să îl analizeze în detaliu.

Mihăiță Pașcaniuc, Creative Director, Zitec

O soluție pentru rezolvarea problemelor cauzate de lipsa interacțiunii fizice este conceptul de comerț vizual, unde informațiile despre produse sunt prezentate într-un mod cât mai atractiv. 90% dintre consumatori își încep navigarea într-o pagină de produs uitându-se la imaginile disponibile, chiar înainte de a se uita la preț sau specificații, aspectul vizual fiind unul dintre factorii cheie de decizie pentru o achiziție. Iată câteva bune practici:

  • Fotografiile 360 de grade îmbunătățesc rata de conversie cu până la 50%;
  • Conținutul generat de utilizatori este preferat de 90% dintre consumatori celui creat de brand-uri;
  • Video-urile explicative sau folosirea realităţii augmentate sunt modalităţi noi de comunicare, la care clienţii sunt mult mai receptivi;
  • Fiecare produs trebuie însoțit de 5, până la 8 fotografii care să ofere o imagine de ansamblu, completate cu imagini de tip lifestyle.

Dacă vedem produsul în mâna cuiva, ne dăm foarte ușor seama care sunt, în realitate, dimensiunile sale, dar și cum este folosit.

Retail jobs

Mihăiță Pașcaniuc

O altă schimbare importantă la nivelul piețelor online arată că viitorul cumpărăturilor va fi live. Conceptul de livestream commerce prinde tot mai mult avânt în Europa, valoarea vânzărilor prin astfel de canale fiind cu 76% mai mare în prezent decât înainte de pandemie. Iar McKinsey indică faptul că live commerce ar urma să aibă o pondere de 10 – 20% din comerțul total la nivel global până în 2026.

”Cumpărătorii online sunt din ce în ce mai atrași de experiențele interactive de cumpărare, cele în care pot interacționa în timp real cu brandurile preferate. Vedem cum, în special generațiile tinere, pun mai mult accent pe experiența de cumpărare decât pe produse, acesta fiind un moment propice pentru branduri să implementeze live shopping ca un nou canal de vânzare online”, arată Mihai Mănescu, Customer Success Manager în cadrul Streams.live.

Citeste si:
Mega Image a obținut certificarea Top Employer 2023 cu cele mai bune performanțe la strategia de aliniere a obiectivelor de HR cu cele ale business-ului
Mega Image a obținut certificarea Top Employer 2023 cu cele mai bune performanțe la strategia de aliniere a obiectivelor de HR cu cele ale business-ului

Așteptările și exigențele consumatorului merg mai departe de experiența de cumpărare propriu-zisă - și în zona de livrare și post-livrare.

”Clienții nu vor ține minte toate livrările care au ajuns la timp și fără probleme. Își vor aminti acel moment când un colet nu a ajuns sau a ajuns avariat. Satisfacția cumpărătorului crește doar dacă ne concentrăm pe acele puține cazuri care sunt excepții de la regulă”, arată Andrei Paul, CTO & Co Founder Innoship.

Deși această etapă este lăsată de cele mai multe ori în grija curierului, retailerii care optează pentru o variantă personalizată de comunicare în timpul tranzitului coletului, dar și după ce acesta a fost livrat, își pot îmbunătăți semnificativ relația cu clienții. De exemplu, satisfacția consumatorului crește cu până la 8% în momentul în care, în zona de checkout, se menționează timpul estimat de livrare.

Zitec oferă în prezent servicii de eCommerce pentru clienți importanți din România, precum și din alte țări din Europa. În portofoliul companiei se regăsesc branduri precum Brico Dépôt, iELM, Agrii România, Arctic, sau NOD.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cum pot atrage retailerii mai mulți români în magazinele online? Sfaturi de la Zitec