Lectură de 4 minute

29 Sep 2020 - Știri și Noutăți

Cum dublezi vânzările și îți crești traficul cu 50%: Republica BIO

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Optimized, agenÈ›ie românească specializată în campanii PPC (Pay-Per-Click) pentru e-commerce, prezintă instrumentele È™i strategia prin care magazinele îÈ™i pot consolida prezenÈ›a în online. În cazul de față este vorba de magazinul online Republica BIO, cu care colaborează din octombrie 2018. Pentru aceÈ™tia, în aproape doi ani traficul a crescut cu 50%, iar vânzările s-au dublat.

În prezent, Republica BIO a ajuns la un coÈ™ mediu cu peste 20% mai mare în 2020 față de 2019. Cei mai mulÈ›i clienÈ›i sunt femei între 25 È™i 44 de ani, din zona urbană, utilizatoare de telefoane cu Android È™i care au ca interese un stil de viață sănătos, produse alimentare de calitate È™i wellness.

Strategia dezvoltată de Optimized pentru portofoliul de produse pus la dispoziție de Republica BIO a presupus mai mulși pași:

  • consolidarea prezenÈ›ei pe platforme ca Facebook È™i Google;
  • atragerea traficului de tip top of funnel;
  • derularea campaniilor de tip Dynamic Remarketing, care au ajutat în creÈ™terea ratei de conversie.

Succesul înregistrat în 2020 a fost susÈ›inut È™i de introducerea de noi produse în ofertă, optimizările realizate la nivelul platformei online a Republica BIO, dar È™i de calitatea serviciilor oferite. Focusul a fost, încă de la debutul colaborării, pe produsele proprii, cum ar fi mierea crudă, suplimentele nutritive, sau pulberile funcÈ›ionale È™i ingredientele de calitate. Pentru fiecare categorie Optimized a dezvoltat È™i derulat campanii specifice, cu mesaje adaptate în funcÈ›ie de tipul de audiență la care erau expuse È™i au fost comunicate foarte clar beneficiile È™i ce anume fac aceste produse speciale.

„Studiul DESI 2020 arată că în România doar 10% dintre firme vând online. Acesta este, în cazul nostru, un indicator excelent ca să vedem cât potenÈ›ial de creÈ™tere există în zona de e-commerce. Deocamdată, nu putem spune că nu mai există loc pe piață È™i că toate niÈ™ele au fost acoperite. AÈ™a cum am văzut cu Republica BIO, românii sunt tot mai atenÈ›i la ce consumă È™i de unde cumpără È™i au grijă de starea lor de bine. Important e să ajungă la ei mesajul, iar acesta a fost primul gând de la care am pornit. Ce am observat È™i în cazul Republica BIO, dar È™i din relaÈ›ia cu ceilalÈ›i parteneri ai Optimized, e că reÈ›eta succesului nu poate exista fără aceÈ™ti piloni: o soluÈ›ie pentru nevoia consumatorului, diferenÈ›iere prin calitatea serviciilor, prezență puternică pe platformele de promovare cu investiÈ›ie în marketing È™i suportul unei agenÈ›ii cu expertiză PPC în e-commerce, È™i investiÈ›ia în brand ca oamenii să-i afle povestea”, a declarat Mădălina Stănescu, fondatoare Optimized.

Mecanismele prin care comercianÈ›ii online îÈ™i pot creÈ™te afacerea

Colaborarea Optimized cu Republica BIO a presupus implicare la nivel de strategie È™i administrare a canalelor de tip pay per click, cum ar fi Google, Facebook sau Instagram. AcÈ›iunile derulate până în prezent au pornit de la o analiză a site-ului, a concurenÈ›ei È™i a strategiei PPC pentru dezvoltarea uneia noi, adaptată ofertei, clienÈ›ilor È™i poziÈ›iei în piață.

În cei doi ani, Optimized a creat un framework pentru a genera interes pentru acest tip de produse È™i a aduce pe site publicul vizat cu ajutorul campaniilor de căutare în Google È™i campaniilor de display în Facebook È™i Google È™i prin videouri în YouTube. În prezent, estimarea este că vânzările vor fi cel puÈ›in duble față de aceeaÈ™i perioadă din 2019 în a doua parte a anului È™i va fi menÈ›inută creÈ™terea de 50% a traficului.

În cazul Republica BIO, o miză importantă a fost prezenÈ›a în Search pe Google, unde există deja intenÈ›ia de cumpărare din partea clienÈ›ilor. Aceasta a fost completată de o analiză a punctelor critice în parcursul unui utilizator, de la stadiul de entuziast până la stadiul de client.

Citeste si:
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024

În cazul Facebook, scopul a fost ajungerea la publicul potrivit, analizând interesele pe care le are acesta, comunitățile din care face parte, dar È™i obiceiurile de consum. Prin strategia PPC propusă de Optimized, Republica BIO a putut să ajungă la multiplicatorul propus pentru vânzări.

„Noi ne-am dorit încă de la început să le fim alături clienÈ›ilor noÈ™tri cu cele mai bune produse, care să le susÈ›inută stilul de viață È™i alegerile sănătoase. Am observat È™i ne bucură că tot mai mulÈ›i români sunt mai atenÈ›i la ce consumă, iar asta ne motivează È™i pe noi să È›inem pasul cu cerinÈ›ele lor È™i chiar să-i surprindem cu produse noi lansate în portofoliul nostru. Colaborarea cu Optimized ne-a ajutat să ajungem la aceia care nu ne cunoÈ™teau, dar È™i să-i ajutăm pe toÈ›i ceilalÈ›i interesaÈ›i de produse bio să găsească uÈ™or ceea ce caută. Rezultatele înregistrate până acum ne determină È™i ne dă încredere că ce-am pornit din pasiune poate fi de un real ajutor atât de multor oameni”, a declarat Ciprian Stancu, fondator Republica BIO.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Cum dublezi vânzările È™i îți creÈ™ti traficul cu 50%: Republica BIO