Lectură de 4 minute

17 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Cum a reușit „Airbnb-ul magazinelor“ să crească în pandemie, deși a pierdut mii de rezervări: „Covid a accelerat ce era inevitabil în retail“

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

În plină criză, foarte multe afaceri găsesc cu greu resurse sau idei pentru a-și salva sau pentru a-și menține business-ul. Appear Here, o companie din Marea Britanie ce închiriază spații retailerilor, a reușit să găsească soluții și să se redreseze, deși a pierdut mii de rezervări atunci când criza Covid-19 a impus restricții ce au suspendat comerțul fizic și a mutat cumpărăturile în online. 

Denumit “Airbnb-ul magazinelor", Appear Here este un start-up ce permite retailerilor să închirieze magazine sau spații pentru perioade scurte de timp. Încă de la lansarea din 2014, start-up-ul din real-estate s-a bucurat de succes, iar extinderea a venit automat, astfel că acesta a ajuns în scurt timp în orașe mari precum Paris, New York sau Miami.

Potrivit Business Insider, primele două luni ale anului 2020 au fost cele mai bune prime luni pe care compania le-a avut vreodată. Însă totul s-a prăbușit în martie când pandemia Covid-19 a izbucnit, potrivit CEO-ului companiei, Ross Bailey. Într-o perioadă de doar câteva zile, toate activitățile au trebuit sistate în fiecare oraș și de la mii de rezervări, Appear Here a ajuns să nu mai aibă niciuna.

În efortul de a-și menține echipa de peste 100 de angajați la curent cu situația impusă de pandemie, Bailey le-a scris săptămânal o notă despre ceea ce se întâmplă în lume și schimbările din cadrul Appear Here. Nu mai erau doar sfaturi de afaceri, ci și îndrumări personale, pentru că angajații căutau răspunsuri despre cum să se descurce în pandemie.

Readaptare în pandemie: chirie flexibilă, lunară

În primul rând, în perioada de lockdown compania a făcut rambursări clienților săi retaileri care aveau rezervat un spațiu de închiriere și plătiseră deja în avans. Totodată, start-up-ul a ales să se concentreze pe brandul propriu și a început să găzduiască evenimente virtuale pentru a le oferi inspirație persoanelor care și-au pierdut slujba sau au fost nevoite să-și închidă magazinele. Cel mai recent astfel de eveniment a fost campania "Save the Street", prin care solicita guvernului britanic să stimuleze cumpărăturile din magazinele stradale și să ofere sprijin comercianților independenți care se confruntă cu probleme.

După relaxarea primelor restricții din Marea Britanie, Appear Here a înregistrat o creștere a rezervărilor, observând că oamenii își doreau să revină în magazine pentru cumpărături. CEO-ul startup-ului londonez consideră astfel că pandemia de Covid nu a făcut decât să accelereze ceea ce era inevitabil în industrie, adăugând că "acum sunt disponibile oportunități pentru resetarea și reconstruirea industriei de retail".

Marile branduri britanice, precum Debenhams, care în vară anunța concedierea a 2500 de angajați, sau Topshop, care ulterior a fost cumpărat de Asos, aveau deja probleme dinainte de pandemie, din cauza obligațiilor de închiriere pe termen lung. Astfel, după Bailey, afacerea sa, care permite închirierea spațiilor pe termen scurt, este mult mai relevantă în noul context impus de pandemie. Mai ales că Appear Hear permite chiriașilor să facă plăți lunare și să nu rămână blocate în contracte pe mai mulți ani, o dificultate cu care se confruntă retailerii din lumea întreagă, inclusiv pe plan local.

Citește și: RORETAIL: 5000 de retaileri și-au închis porțile după vânzări cu până la 80% mai mici.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Spații pentru noi business-uri

O altă modalitate prin care startup-ul londonez a reușit să se redreseze este faptul că, în noul context, a început să închirieze spații nu doar marilor retaileri, ci și brutăriilor, măcelăriilor, pescăriilor sau cafenelelor, care au început să apeleze la platformă pentru a avea o soluție de funcționare și extindere pe timp de pandemie.

Citește și: Cum schimbă pandemia retailul: în 2020 un număr record de magazine au fost închise

Appear Hear nu este un business nou și a luat naștere în 2014, când Ross Bailey a deschis un magazin temporat în Londra ce comercializa produse în serie limitată. Din discuțiile cu consumatorii, Bailey și-a dat seama ca închirierea spațiilor pe termen scurt poate fi o idee bună de afacere, lucru dovedit mai ales de pandemia de Covid.

În cei 9 ani, Appear Here a asigurat spații de închiriat pentru 250.000 de branduri. Dintre toate orașele unde compania operează, în Paris s-au făcut cele mai multe rezervări de la începutul pandemiei și până în prezent. În Londra lucrurile avansează greu, iar în Miami sunt "mai bune ca niciodată".

Cu vânzări duble, chirii mai mici și contracte de leasing mai flexibile, "va avea loc o renaștere a comerțului stradal", spune fondatorul Appear Here.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cum a reușit „Airbnb-ul magazinelor“ să crească în pandemie, deși a pierdut mii de rezervări: „Covid a accelerat ce era inevitabil în retail“