Lectură de 3 minute

31 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Crocs va cumpăra marca de încălțăminte din Italia Heydude pentru 2,5 miliarde de dolari

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Producătorul de încălțăminte Crocs achiziționează firma italienească Heydude care produce încălțăminte pentru damă, bărbați și copii pentru 2,5 miliarde de dolari, scrie Retail Dive. Decizia vine ca urmare a creșterii accelerate înregistrată de compania italienească și de cererea tot mai mare pentru încălţăminte confortabilă în contextul pandemiei.

Acordul dintre cei doi retaileri include aproximativ două miliarde de dolari în numerar și 450 de milioane de dolari în acțiuni Crocs emise fondatorului și CEO-ului Heydude, Alessandro Rosano. Rosano va conduce dezvoltarea liniei de produse la Heydude în calitate de consilier strategic și director creativ, a transmis Crocs.

Rick Blackshaw urmează să devină președinte de brand al Heydude, a mai transmis Crocs. Blackshaw a fost CEO al mărcii CCM Hockey și a ocupat funcții executive la Sperry, Keds și Converse.

Crocs are în vedere extinderea pe piața de încălțăminte casual

Deși sunt tot mai mulți iubitori de încălțăminte confortabilă odată cu pandemia și ca urmare a apariției brandului Crocs, piața saboților și a produselor casual are limitele ei. Într-o prezentare adresată investitorilor, Crocs și-a explicat dorința de a cumpăra Heydude ca o oportunitate de a se extinde pe piață prin produsele sale casual.

Piața saboților se ridică la opt miliarde de dolari, iar sandalele - o piață în creștere a Crocs - la încă 30 de miliarde de dolari. Însă, piața de încălțăminte casual, la o valoare estimată la 125 de miliarde de dolari, le depășește pe ambele combinate.

Achiziția crește potențialul de extindere al Crocs, care poate ajunge la o valoare de 160 de miliarde de dolari, potrivit companiei. Crocs estimează că veniturile Heydude în 2021 vor fi de 570 de milioane de dolari, veniturile din 2022 vor ajunge până la 750 de milioane de dolari și este posibil ca marca să depășească venituri de un miliard de dolari până în 2024. De asemenea, compania se așteaptă ca Heydude să adauge imediat profituri la câștigul pe acțiune.

Cu Crocs, Heydude are acces la rețeaua de distribuție a gigantului saboților și la infrastructura de marketing a companiei. Heydude, înfiinţată în Italia în 2008, vinde online aproximativ 43% din produsele sale.

Fondată în Italia în 2008, Rosano a spus că echipa Heydude a încercat să dezvolte „încălțăminte confortabilă, versatilă și accesibilă”. CEO-ul Crocs, Andrew Rees, a transmis că „produsele casual, confortabile și ușoare ale Heydude sunt aliniate la tendințele consumatorilor pe termen lung și se potrivesc perfect pentru Crocs”.

Citeste si:
An cu vânzări record pentru Guess. Retailerul american și-a majorat profitul cu 30% în 2023 
An cu vânzări record pentru Guess. Retailerul american și-a majorat profitul cu 30% în 2023 

Crocs are planuri mari prin achiziționarea noii mărci. La începutul acestui an, compania și-a stabilit obiectivul de a obține venituri de cinci miliarde de dolari până în 2026, ceea ce, înainte de achiziție, implica o creștere anuală de 17% pe an. Brandul a înregistrat o creștere semnificativă în acest an și în timpul pandemiei, deoarece consumatorii s-au îndreptat către încălțămintea confortabilă.

Acordul dintre companii este supus aprobării de reglementare și condițiilor obișnuite de închidere. Companiile se așteaptă ca tranzacția să se închidă în primul trimestru al anului viitor.

Firma Crocs a fost înființată în 2002 de trei prieteni de facultate, dar a devenit populară în rândul asistentelor şi altor lucrători care petrec multe ore în picioare și au nevoie de încălțăminte confortabilă. Ulterior, compania a atras atenția pasionaților de fashion și celebrităților din lumea întreagă.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Crocs va cumpăra marca de încălțăminte din Italia Heydude pentru 2,5 miliarde de dolari