Lectură de 5 minute

13 Mar 2024 - Știri și Noutăți

Cele mai importante 5 tendințe de îngrijire a pielii în 2024

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

De la marea renaștere a peptidelor la hiper-implicarea generației Alpha, acest raport dezvăluie cele mai recente tendințe în materie de îngrijire a pielii. Nicio categorie de produse de înfrumusețare nu au atât de mult succes ca cele dedicate îngrijirii pielii, iar apetitul consumatorilor pentru aceste produse devine din ce în ce mai vorace - de la cei mai tineri până la generațiile mai în vârstă.

Sursa foto: Unsplash

Dovada se află în statistici. Cu o valoare a pieței globale care va atinge 160 de miliarde de dolari în 2023, vânzările de produse de îngrijire a pielii sunt în plină expansiune. În Europa, vânzările au crescut cu 10% în valoare și 9% în unități anul trecut, potrivit Circana, cu tonice și clarificatoare, tratamente pentru buze, seruri și îngrijire corporală, în special, care au depășit indicele față de media categoriei, notează Cosmetic Business.com.

În Marea Britanie, în special, îngrijirea pielii de prestigiu a crescut cu 16% în valoare și 22% în unități, în timp ce în SUA, îngrijirea pielii de prestigiu și de masă a crescut cu 16% și, respectiv, 11%. Acesta este un factor care a schimbat semnificativ peisajul îngrijirii pielii.

Dar industria cosmeticelor, în special îngrijirea pielii, este un borcan plin până la refuz de tendințe, iar aici, Cosmetics Business dezvăluie cinci dintre cele care vor modela categoria în 2024.

Trendul nr. 1: Marea renaștere a peptidelor

"Peptidele sunt cuvântul la modă al anului", a declarat Dr. Lindsay Zubritsky, dermatolog certificat, la cel mai recent eveniment de lansare al Clinique. Și, judecând după amploarea inovațiilor care se concentrează pe beneficiile lor variate, se pare că întreaga industrie de îngrijire a pielii este de acord.

Dar, deși peptidele iau cu asalt îngrijirea pielii, nu este pentru prima dată.
Peptidele au explodat pe scena îngrijirii pielii la începutul anilor 2000, când s-au lansat Matrixyl 3000 și Argireline, active care au fost utilizate pe scară largă de branduri din toate domeniile, de la Olay la Chanel.

Această tendință explorează de ce există un nou avânt în jurul acestor ingrediente restauratoare.

Trendul nr. 2: Generația Alpha - oportunitate pentru industria cosmetică

Gen Z poate că încă domină produsele de înfrumusețare de bază, dar Gen Alpha este cea care a furat lumina reflectoarelor în ultimele luni. De la rapoartele despre copii de 10 ani care au o rutină Drunk Elephant în mai mulți pași, la tendința "copiilor de la Sephora" și îngrijorarea privind o nebunie anti-îmbătrânire în rândul acestei cohorte mai tinere, debutul Gen Alpha în industria frumuseții nu a fost unul pozitiv.

Citeste si:
Brandul italienesc de cosmetice KIKO a deschis primul magazin din România
Brandul italienesc de cosmetice KIKO a deschis primul magazin din România

Cu toate acestea, în timp ce pasiunea lor extremă pentru îngrijirea pielii și pentru mărcile de lux ale milenialilor a fost întâmpinată cu un sentiment de uimire, hiper-implicarea Generației A în această categorie nu este, de fapt, atât de surprinzătoare.

Având în vedere că cea mai în vârstă dintre membrii acestei cohorte are acum 14 ani, aceasta este o generație care are acces constant la informații și influență. Dar educația cu privire la sănătatea pielii este extrem de necesară atunci când ne adresăm consumatorilor tineri, la fel ca și necesitatea de a aborda povestea mai largă a anti-îmbătrânire în cadrul frumuseții. Pot brandurile să se ridice la înălțime?

Trend 3: Plasturii de silicon

Sunt non-invazive, reutilizabile și promit să netezească și să hidrateze pielea: nu e de mirare că plasturii cu silicon au devenit virali.

Plasturii și măștile de silicon, care sunt fabricate din silicon de calitate medicală și sunt purtate pentru o perioadă determinată de timp sau peste noapte pentru a bloca hidratarea și a menține pielea sub mască întinsă, nu sunt o invenție nouă, dar au beneficiat de o recentă creștere a atenției pe rețelele sociale ca alternativă la Botox.

Pe TikTok, #siliconepatches are 141,8 milioane de vizualizări, în timp ce mărcile de plasturi de silicon, inclusiv SiO Beauty și Wrinkles Schminkles, au înregistrat, de asemenea, postări virale pe rețelele sociale.

Această tendință explorează potențialul pe care plasturii de silicon îl au în cadrul peisajului mai larg al îngrijirii pielii.

Trendul nr. 4: Algele marine

Menținerea unei bariere sănătoase a pielii rămâne una dintre cele mai mari tendințe în domeniul îngrijirii pielii în 2024, mărcile dedicând noi inovații pentru repararea și refacerea pielii compromise.

Așadar, nu este de mirare că algele marine, cu multitudinea de beneficii de vindecare și antiinflamatorii, se îndreaptă și mai mult în lumina reflectoarelor ca ingredient în vogă.

Algele marine sunt pregătite pentru un nou val de dezvoltare, pe măsură ce cercetarea descoperă mai multe despre secretele sale în repararea și protecția barierei cutanate.

Trendul nr. 5: Protecție solară pe tot parcursul anului

Purtați protecție solară în fiecare zi, inclusiv iarna și chiar și în interior.

Este considerat cel mai important pas de îngrijire a pielii de către dermatologi și clinicieni esteticieni, branduri și jurnaliști, iar mesajele privind utilizarea de protecție solară pe tot parcursul anului sunt din ce în ce mai puternice în 2024.

Cu toate acestea, în cea mai mare parte, mărcile și dermatologii au dificultăți în a convinge oamenii, în special în Marea Britanie, că trebuie să aplice protecție solară în timpul lunilor de iarnă, când mulți consideră că nu este necesar.

Într-adevăr, sfaturile actuale ale Organizației Mondiale a Sănătății și ale unor alte agenții și experți de vârf în domeniul sănătății, le dau dreptate.

Acest exemplu explorează diviziunea din industrie cu privire la faptul că utilizarea protecției solare pe tot parcursul anului este o necesitate sau un mit.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cele mai importante 5 tendințe de îngrijire a pielii în 2024