Lectură de 2 minute

31 Mai 2022 - Știri și Noutăți

Cora, cele mai mari pierderi din ultimii șase ani: 43 de milioane de lei, în 2021

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Lanțul de hipermarketuri cora și magazinele de proximitate cora Urban au ieșit pe pierdere anul trecut, raportând aproape 43 de milioane de lei, cu minus, în timp ce afacerile au scăzut cu aproape 5% în 2021, anul în care au deschis mai multe formate de proximitate.

În 2021, francezii au înregistrat o cifră de afaceri de 1,54 miliarde de lei, în scădere cu aproape 5% față de anul anterior, o pierdere de 42,9 milioane de lei și 2.584 de angajați. La final de an, compania avea cu 320 de angajați mai puțin.

Francezii au revenit pe pierdere în 2021, raportând-o pe cea mai mari din ultimii șase ani. În 2015, compania mai raporta o pierdere de 5,8 milioane de lei. Retailerul înregistra profit în 2017, iar anii următori pierderi de 38,9 milioane de lei (2018), respectiv 1,1 milioane de lei (2019). În 2020 a revenit pe profit.

Anul acesta, în februarie, compania a lansat noul site, în urma unei investiții de 500.000 de euro și a deschis mai multe magazine de proximitate, cora Urban, având în plan să ajungă la zece unități până la finalul anului.

La finalul anului trecut, grupul Louis Delhaize, prezent în România din 2003 prin intermediul magazinelor cora, a ajuns la un acord pentru a-și vinde portofoliul imobiliar din România către austriecii de la Supernova, menținând în întregime operațiunile comerciale ale hipermarketurilor cora din țară, iar cele 10 hipermarketuri din țară vor continua dezvoltarea operațiunilor de retail, atât pe cele fizice, cât și pe cele online.

cora: 2021 a fost un an în care am făcut investiții

cora motivează rezultatele înregistrate prin investițiile realizate și contextul pandemic, care a impus restricții magazinelor.

„Anul 2021 a fost marcat de evenimente care și-au pus amprenta asupra activității noastre. Restricțiile prelungite impuse de pandemie și care au avut impact direct asupra traficului în hipermarketuri – cora fiind o rețea formată preponderent din hipermarketuri, împreună cu costurile suplimentare pe care le-am avut pentru a respecta recomandările autorităților sunt câteva dintre cauzele principale.

2021 a fost și un an în care cora a făcut investiții accelerate în modelul de operare multicanal – Ecommerce, cu lansarea noului site www.cora.ro, mai eficient și mai ușor de accesat pentru cumpărăturile online, dar și extinderea rețelei cora Urban și a tuturor canalelor noi de cumpărare. Suntem optimiști că aceste investiții vor genera rezultate bune în 2022, în condițiile în care contextul general nu va fi afectat de alți factori externi majori pe care în acest moment nu îi putem anticipa”, a transmis compania la solicitarea Retail.ro.

Citeste si:
Carrefour s-a răzgândit și închide 4 magazine Cora Urban. Între timp, competitorii vor să se extindă
Carrefour s-a răzgândit și închide 4 magazine Cora Urban. Între timp, competitorii vor să se extindă

cora România, parte a grupului Louis Delhaize, este un brand de retail de pe piața locală. Prezent în România din 2003, brandul operează în prezent 10 hipermarketuri în București și în alte orașe mari, magazinele de proximitate cora Urban și platforma de e-commerce cora.ro cu peste 40.000 de produse.

Sursa foto: Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cora, cele mai mari pierderi din ultimii șase ani: 43 de milioane de lei, în 2021