Lectură de 4 minute

26 Jan 2022 - Știri și Noutăți

Cooperativa țărănească digitală Obor21.ro diversifică portofoliul și extinde aria de livrare, după creșterea afacerilor în 2021

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Cooperativa țărănească digitală Obor21.ro încheie cel de-al doilea an de activitate cu o cifră de afaceri de 155.000 de euro, marcând o creștere cu 55% față de anul precedent, datorită accelerării comerțului online în pandemie, cât și schimbării comportamentului de consum al românilor, creșterea gradului de recurență al comenzilor plasate fiind un indicator cheie în 2021. Pentru anul 2022, cei doi fondatori vizează diversificarea portofoliului de produse și extinderea zonei de livrare, preconizând dublarea cifrei de afaceri.

Comanda medie a coșului s-a menținut la aproximativ aceeași valoare ca în anul precedent în 2021, respectiv 230 lei. Diferența vine însă din comportamentul de consum. Dacă în 2020, contextul pandemic a creat agitație, iar achiziționarea produselor alimentare a fost accelerată cu scopul de a crea provizii, în 2021 comportamentul de achiziție a fost mai relaxat.

„Cifrele la final de an arată că în 2021 au fost plasate comenzi de valori mai mici, dar cu un grad de recurență mai mare”, a precizat Florian Mateiță, cofondator Obor21.ro.

35-40% dintre clienți revin pentru o nouă comandă, iar peste 20% sunt clienți cu mai mult de 4 comenzi plasate la nivelul anului 2021. Numărul mediu de produse comandate pe Obor21.ro se menține la 5-6 produse/coș, la fel și sezonalitatea comenzilor, aprilie fiind cea mai dinamică lună din punct de vedere al vânzărilor. Totodată, Obor21.ro raportează la nivel de an, creșteri semnificative la vânzările cărnii de ied (60% creștere față de anul precedent) și de miel (16% creștere).

„Cea mai bună lună din 2021 a fost aprilie, datorită Paștelui. Dacă de Crăciun românii cumpără carne de porc, Paștele este prin excelență dedicat cărnii de miel și mai nou și de ied, o alternativă mai sănătoasă pentru miel și o carne destul de rar solicitată în anii precedenți. Mai mult, după un 2020 în care clienții noștri s-au obișnuit să găsească în ofertă carne de caprine și ovine oricând, în 2021 am remarcat o creștere a interesului, mai ales pentru prima categorie, aceasta fiind prezentă și în comenzile care nu au avut legătură cu masa de Paște”, a detaliat Florin Mateiță, cofondator Obor 21.

O treime din români preferă băcăniile

Potrivit datelor unui sondaj realizat online în Obor21.ro în a doua jumătate a anului trecut, la nivel național, cei mai mulți români achiziționează carne de la supermarket, însă peste o treime preferă băcăniile și magazinele specializate, online sau offline, 19% cumpără de la surse private (de la țărani), iar 7% de la ferme. Atunci când cumpără carne de la țară, indiferent că este de la ferme, persoane fizice sau magazine specializate, aproape jumătate aleg carnea proaspătă, nu congelată, de preferință în bucăți mici.

Creșterea apetitului de cumpărături pentru carne de oaie și în special de capră și zahana, produse care nu se regăsesc în mod obișnuit în portofoliul supermarketurilor sau magazinelor specializate, conturează un nou segment de clienți- cei pasionați de gătit, care comandă produse custom ca tip de tăiere pentru a prepara acasă specialități.

Se extind portofoliu de produse și zona de livrare

Pentru anul acesta, Obor21.ro își propune să continue și să extindă colaborarea cu magazinele de specialitate și HoReCa, segmente ce au reprezentat 26% din vânzările la nivel de an, și să diversifice portofoliul de produse, investind, totodată, în extinderea capacității și zonei de livrare. Cei doi fondatori preconizează dublarea cifrei de afaceri în 2022, bazându-se pe creșterea constantă a numărului de clienți și pe gradul ridicat de recurență al clienților existenți, alături de extinderile menționate.

Citeste si:
Decathlon lansează un nou portofoliu de produse și dezvăluie noul logo al brandului 
Decathlon lansează un nou portofoliu de produse și dezvăluie noul logo al brandului 

„Lucrăm la extinderea zonei de livrare și către nordul țării, unde am avut solicitări constante pentru livrare în 2021, și sperăm să reușim acest lucru în prima jumătatea a lui 2022. În măsura posibilităților logistice ne dorim diversificarea portofoliului către noi categorii de produse, care să susțină conceptul de cooperativă țărănească digitală. Este un an al creșterii, prin urmare avem în plan și mărirea numărului de zile de livrare – în prezent două/săptămână -, respectând principiul meatbooking – rezervare înainte de sacrificare – și promisiunea de a livra carnea proaspătă, în maximum 72 de ore”, a mai precizat Florian Mateiță.

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia și Florian Mateiță, cu o investiție inițială de peste 80.000 euro. Carnea rezervată prin intermediul Obor21.ro provine în cea mai mare parte din gospodăriile țărănești din județele Botoșani și Suceava. Aceasta este livrată consumatorului final exclusiv prin curier, în condiții de temperatură controlată, în cel mult 72 de ore de la sacrificare, însoțită de certificat de calitate. În prezent, Obor21.ro acoperă, pe lângă zona Capitalei și Ilfov, alte șase orașe: Ploiești, Constanța, Galați, Brăila, Buzău și Focșani.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cooperativa țărănească digitală Obor21.ro diversifică portofoliul și extinde aria de livrare, după creșterea afacerilor în 2021