Lectură de 2 minute

09 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Consiliul Concurenței se teme de monopolul Glovo după preluarea Foodpanda și cere să nu includă obligația de exclusivitate pentru restaurante

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Consiliul Concurenței se teme de puterea prea mare pe care Glovo ar urma să o capete după preluarea Foodpanda pe piața din România și cere platformei de mâncare să nu includă nicio obligație de exclusivitate în relația sa contractuală cu restaurantele.

Analizând această operațiune, Consiliul Concurenței are unele îngrijorări legate de puterea de piață pe care o va dobândi Glovo în urma tranzacției, având în vedere activitatea sa de platformă online de livrare a mâncării și efectul pe care aceasta ar putea-o avea asupra accesului la clienți de către concurenții săi.

Consiliul Concurenței invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită, până la data de 19.11.2021, observații cu privire la angajamentele propuse de Glovo, prin fax la nr. 021.405.45.12, prin e-mail la adresa servicii@consiliulconcurentei.ro sau prin poștă la adresa Consiliului Concurenței, Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, București, cod poștal 013701.

Glovo este o companie care are ca obiect principal de activitate dezvoltarea și administrarea serviciului online de livrare de mâncare de la restaurante către consumatori, prin intermediul unei aplicații cu același nume.

În România, Glovo furnizează, din aprilie 2018, servicii de preluare comenzi online şi livrare de mâncare de la restaurante către consumatori şi, adiacent acestora, activităţi de preluare comenzi şi livrare de alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți, etc.) furnizate de vânzători, precum lanţuri de supermarket sau magazine locale.

Foodpanda și Delivery Hero fac parte dintr-un grup de companii deținute de către Delivery Hero, Germania.

Delivery Hero își desfășoară activitatea prin intermediul magazinelor de tip „dark store" - Pandamart, care reprezintă spaţii de depozitare în proximitate destinate exclusiv vânzării online a produselor de tip multicategorie, prin intermediul platformei Foodpanda.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Consiliul Concurenței se teme de monopolul Glovo după preluarea Foodpanda și cere să nu includă obligația de exclusivitate pentru restaurante