Lectură de 2 minute

09 Jul 2021 - Știri și Noutăți

Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care Glovo vrea să preia Foodpanda

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Glovo intenționează să preia compania Foodpanda și, indirect, afacerea Pandamart, operată de către Delivery Hero Dmart, potrivit unui comunicat de presă.

Glovo este filiala din România a companiei Glovo, care are ca principal obiect de activitate dezvoltarea și administrarea serviciului online de livrare de mâncare de la restaurante către consumatori, prin intermediul platformei cu același nume.

În România, Glovo furnizează, din aprilie 2018, servicii de preluare comenzi online şi livrare de mâncare de la restaurante către consumatori şi, adiacent acestora, activităţi de preluare comenzi şi livrare de alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți, etc.) furnizate de vânzători, precum lanţuri de supermarket sau magazine locale.

Foodpanda și Delivery Hero Dmart fac parte dintr-un grup de companii deținute de către Delivery Hero, din Germania. Foodpanda furnizează servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante prin intermediul serviciului online Foodpanda.

Retail jobs

În plus, platforma a inclus recent alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți, etc.).

Delivery Hero Dmart, înființată în 2020, își desfășoară activitatea prin intermediul magazinelor de tip „dark store” - Pandamart, care reprezintă spaţii de depozitare în proximitate destinate exclusiv vânzării online a produselor de tip multicategorie, prin intermediul platformei Foodpanda.

În conformitate cu prevederile Legii concurenţei (nr. 21/1996), această tranzacție trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei.

Ca urmare, autoritatea de concurență va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.

Citeste si:
eMAG a intrat în etapa finală a fuziunii cu Extreme Digital în Ungaria, iar clienții pot comanda acum de pe noua platformă
eMAG a intrat în etapa finală a fuziunii cu Extreme Digital în Ungaria, iar clienții pot comanda acum de pe noua platformă

În urma analizei, autoritatea poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenței şi, implicit, asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, inițiază procedurile necesare pentru a le sancționa.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care Glovo vrea să preia Foodpanda