Lectură de 2 minute

29 Mar 2022 - Știri și Noutăți

Consiliul Concurenței: Prețul uleiului de floarea-sorelui a crescut cu 8,6% în primele 3 luni din an

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Cel mai mic preţ al uleiului de floarea-soarelui, înregistrat în luna martie a fost de 3,69 lei/litru, în timp ce cel mai mare preţ înregistrat a fost de 11,29 lei/litru, arată datele preluate din platforma Monitorul Prețurilor, instrument gestionat de Consiliul Concurenţei. Prețul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru, înregistrat în luna martie a anului 2022 este de 9,179 lei.

Prețul mediu, care are la bază datele încărcate de principalii retaileri în platforma Monitorul Prețurilor și anume Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Penny, Profi și Selgros, a fost calculat în urma transmiterii datelor de către retaileri, referitor la prețul înregistrat la raft pentru 37 dintre mărcile prezente în magazinele de tip supermarket-hypermarket, dintre care enumerăm: Argus, Ardealul, Apus, Floriol, Spornic, Olpo, Surâsul Soarelui, Raza Soarelui, Sorica, Tomis, Untdelemn Bunica, Unisol, Ulvex, dar și mărcile proprii ale fiecărui retailer.

Datele arată că în perioada ianuarie 2022 – 29 martie 2022, au fost înregistrate următoarele valori ale prețului mediu lunar pentru produsul ulei de floarea soarelui la sticla de 1 litru:

Astfel, se poate observa că în ultimile 3 luni, mai exact în perioada ianuarie 2022 – martie 2022, a fost înregistrată o creștere a prețului mediu pentru ulei de floarea soarelui 1 litru, de 8,68%.

Retail jobs

Raportat la creșterea procentuală de la lună la lună, din intervalul ianuarie 2022 – martie 2022, se observă o creștere de 3,80% dacă comparăm luna ianuarie 2022 cu luna februarie 2022 și o creștere procentuală de 4,70%, dacă comparăm luna februarie 2022 cu luna martie 2022.

Aceste creşteri de preţuri pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi a sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi a apropierii sărbătorilor pascale, perioada în care tendinţa de achiziţionare a produselor alimentare este în creştere.

Consiliul Concurenţei monitorizează cu atenţie piaţa produselor alimentare, astfel încât companiile să nu profite de această situaţie şi să crească preţurile nejustificat.

„Recomandăm consumatorilor utilizarea aplicației Monitorul Prețurilor pentru a se informa asupra preţurilor la produsele alimentare. O simplă căutare pe această aplicaţie, va genera cele mai bune opţiuni din punct de vedere al preţurilor pentru toate alimentele, inclusiv pentru toate mărcile de ulei de floarea soarelui. În acest fel, consumatorii nu vor cumpăra produsele cele mai scumpe şi se pot orienta spre magazinele cu preţuri mai bune”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei

Citeste si:
Concurența pune în dezbatere regulamentul privind practicile comerciale neloiale din agribusiness
Concurența pune în dezbatere regulamentul privind practicile comerciale neloiale din agribusiness

Aplicația Monitorul Prețurilor este valabilă atât sub formă de aplicație web, cât şi ca aplicație mobilă (IOS și Android) ce poate fi descărcată din App Store şi Google Play şi afişează preţurile pentru alimente de la principalii retaileri, oferind multiple facilități de căutare, sortare și filtrare a datelor.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Consiliul Concurenței: Prețul uleiului de floarea-sorelui a crescut cu 8,6% în primele 3 luni din an