Lectură de 2 minute

18 Jan 2024 - Știri și Noutăți

Compania Danone, nevoită să scadă cu 7% prețul unor produse. Producătorul a crescut prețurile cu 25% în ultimii 2 ani 

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Producătorul de lapte pentru copii Danone a fost de acord să reducă cu 7%,, prețul laptelui praf pentru sugari Aptamil, după ce autoritatea de supraveghere a concurenței din Marea Britanie a lansat o investigație privind inflația ridicată de pe piață. O investigație a autorității britanice de supraveghere a concurenței a constatat că firma a crescut prețurile cu 25% în doi ani.

Sursa foto: Danone

Compania franceză, care deține și brandul Cow & Gate, deține 71% din piața de lapte praf pentru bebeluși din Marea Britanie, unde autoritatea pentru concurență și piețe (CMA) a constatat că producătorii au crescut prețurile cu 25% în doi ani, notează The Guardian.

Prețul unui pachet de 800 g de lapte praf Aptamil de la Danone a crescut cu 26%, la aproximativ 14,50 lire sterline, între martie 2021 și aprilie 2023. Un pachet de aceeași mărime de Cow & Gate 1 a crescut cu 31%, potrivit datelor compilate de organizația caritabilă de nutriție pentru sănătate publică First Steps Nutrition Trust (FSNT).

Reducerea de preț de 7% a Danone se aplică tuturor formulelor Aptamil sub formă de pudră vândute retailerilor din Marea Britanie, dar nu și laptelui lichid pentru copii sau produselor Cow & Gate.

Decizia sa de a anula parțial creșterile de prețuri este posibil să exercite presiuni asupra altor producători importanți pentru a le urma exemplul, inclusiv Nestlé, care deține mărcile SMA și Little Steps și care reprezintă aproximativ 14% din piața britanică.

Autoritatea de reglementare a piețelor a lansat o investigație la sfârșitul anului trecut, declarându-se îngrijorată de faptul că preparatele pentru sugari erau vulnerabile la creșteri de prețuri mai mari decât inflația, deoarece părinții erau reticenți în privința schimbării mărcilor și exista o singură alternativă de marcă proprie în supermarketuri - cea a lanțului de magazine cu prețuri reduse Aldi.

Organismul de supraveghere a constatat că cei care schimbă mărcile ar putea economisi până la 500 de lire sterline pe an dacă fac acest lucru. Acesta a adăugat cu privire la costurile anuale că acestea ar putea fi, de asemenea, majorate din cauza ghidurilor producătorilor privind volumele de hrană, care sunt "sistematic mai mari" decât cele recomandate de Comitetul consultativ științific pentru nutriție.

Citeste si:
The Body Shop intră în insolvență în trei țări europene după preluarea de către Aurelius Group
The Body Shop intră în insolvență în trei țări europene după preluarea de către Aurelius Group
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Compania Danone, nevoită să scadă cu 7% prețul unor produse. Producătorul a crescut prețurile cu 25% în ultimii 2 ani