Lectură de 3 minute

26 Oct 2021 - Știri și Noutăți

Comisia Europeană extinde eticheta ecologică a UE pentru produsele cosmetice și de îngrijire a animaleleor

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Comisia Europeană a adoptat noile criterii de acordare a etichetei ecologice a EU (EU Ecolabel) pentru produsele cosmetice și de îngrijire a animalelor, potrivit Eurostat. Normele actualizate includ produse cosmetice „fără clătire” precum cremele, uleiurile, loțiunile pentru îngrijirea pielii, deodorantele și antiperspirantele, produsele de protecție solară, precum și produsele pentru coafură și machiaj. În sectorul îngrijirii animalelor, de acum se poate acorda eticheta ecologică a UE unor produse în urma cărora se poate face clătirea.

Eticheta ecologică a UE este o etichetă fiabilă în materie de mediu, verificată de o terță parte, care ia în considerare impactul unui produs asupra mediului pe parcursul întregului său ciclu de viață, de la extracția materiilor prime până la eliminarea sa finală.

,,Produsele cosmetice și produsele pentru animale de companie cu un impact cât mai redus asupra mediului pot fi acum recompensate prin eticheta ecologică a UE, ceea ce sporește și mai mult succesul de care se bucură această etichetă începând din 1992. Încurajez companiile să solicite eticheta ecologică a UE și să profite de reputația incontestabilă a acesteia.

Eticheta ecologică a UE contribuie la orientarea consumatorilor preocupați către produse verzi certificate și fiabile și sprijină tranziția către o economie circulară și curată'', a declarat Virginijus Sinkevičius, comisarul pentru mediu, oceane și pescuit.

Criteriile actualizate cu privire la eticheta ecologică a UE se vor aplica de acum pentru toate produsele cosmetice, așa cum sunt ele definite în Regulamentul UE privind produsele cosmetice. Anterior, cerințele pentru acordarea etichetei ecologice a UE pentru produsele cosmetice acopereau o gamă limitată de produse „care se pot îndepărta prin clătire”, precum gelurile de duș, șampoanele și balsamurile de păr.

Produsele ecologice, tot mai căutate

Criteriile de acordare a etichetei ecologice a UE duc la reducerea impactului produselor asupra apei, solului și biodiversității, contribuind astfel la o economie curată și circulară și la un mediu înconjurător fără substanțe toxice. Eticheta ecologică a UE sprijină tranziția ecologică și ambiția de a reduce la zero poluarea și oferă alternative mai durabile și sănătoase.

Peste 83.000 de bunuri/servicii au primit eticheta ecologică a UE în Europa, ceea ce demonstrează cererea puternică de pe piață pentru produsele ecologice certificate. Numărul de produse cu etichetă ecologică UE disponibile consumatorilor este de așteptat să crească în continuare cu acest nou pachet combinat de produse cosmetice și de îngrijire a animalelor, conform celor mai recente statistici.

Criteriile UE pentru eticheta ecologică ajută la reducerea impactului asupra mediului al produselor asupra apei, solului și biodiversității, contribuind la o economie curată și circulară și la un mediu fără substanțe toxice. Evaluările independente verifică că produsele cosmetice cu eticheta ecologică UE limitează utilizarea substanțelor periculoase sau a celor care ar putea fi toxice pentru organismele acvatice.

Citeste si:
PepsiCo România investește peste 2 milioane de dolari în panouri fotovoltaice  
PepsiCo România investește peste 2 milioane de dolari în panouri fotovoltaice  

Cerințele revizuite privind substanțele periculoase sunt deosebit de ambițioase, deoarece stabilesc o interdicție totală a substanțelor care sunt cancerigene, mutagene sau toxice pentru reproducere, a substanțelor de foarte mare îngrijorare, a nanomaterialelor, a celor identificate sau suspectate a avea proprietăți de perturbare endocrina, ftalați și perfluorinate. și substanțe polifluorinate, precum și pe microplastice. Eticheta ecologică a UE promovează utilizarea unor ingrediente mai durabile și regenerabile, garantează că ambalajul este redus la minimum și/sau ușor de reciclat și că produsele cosmetice funcționează conform afirmațiilor.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Comisia Europeană extinde eticheta ecologică a UE pentru produsele cosmetice și de îngrijire a animaleleor