Lectură de 5 minute

23 Nov 2022 - Știri și Noutăți

Coca-Cola în România: 85% din furnizori sunt companii românești

Cristina Marin

Abonează-te pe  

În 2021, activitatea Sistemului Coca-Cola – compus din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România – a generat o valoare adăugată în economia locală de 519 MIL euro, cu peste 20% mai mare în comparație cu anul anterior, pe întreg lanțul de valoare. Totodată, Sistemul Coca-Cola susține în mod direct și indirect 18.800 de locuri de muncă. Aceste date, precum și alți indicatori în creștere, sunt prezentate în cel mai recent Studiu de impact socio-economic, cel de-al șaptelea realizat de Sistemul Coca-Cola, care arată modul în care activitatea sa contribuie la economia locală și creează oportunități de dezvoltare. 

Sursa foto: Coca Cola România

Prezent în România de 31 de ani, Sistemul Coca-Cola funcționează prin două companii partenere, cu activități complementare, care asigură prezența pe piața locală a unui portofoliu divers de băuturi. Compania Coca-Cola România, filială a The Coca-Cola Company, este responsabilă de implementarea strategiilor de marketing, managementul mărcilor, strategia de ambalare, promovarea la nivelul consumatorilor, publicitate, relații publice și cercetare de piață. Coca-Cola HBC România, parte din Grupul Coca-Cola HBC și liderul industriei locale de băuturi, este compania care îmbuteliază băuturile din portofoliul comun, în cele 3 fabrici, din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, asigură distribuția, vânzarea și marketingul operațional pentru produsele Coca-Cola.

Activitatea Sistemului Coca-Cola în România include numeroși parteneri pe lanțul de valoare, de la fermieri care furnizează ingrediente pentru produse, furnizori de etichete, materie primă și ambalaje, tehnologie și echipamente, firme de consultanță și publicitate, la transportatori, distribuitori și parteneri comercianți. 85% dintre furnizorii Sistemului Coca-Cola sunt companii românești. Totodată, Sistemul Coca-Cola are 83.000 de clienți, din comerțul modern, tradițional și HoReCa. Sistemul Coca-Cola alături de companiile partenere plătesc salarii, taxe și impozite, angajează forță de muncă, investesc în comunități și creează valoare adăugată pentru economia locală.

În 2021, valoarea adăugată susținută de lanțul de valoare al Sistemului Coca-Cola în economia românească a fost de 519 mil. euro (echivalentul a 0.22% din PIB), în creștere cu 20% față de anul precedent.

Contribuția directă prin salariile și taxele plătite, de către Sistemul Coca-Cola în România, a fost de 80 mil. euro.

În 2021, românii au cumpărat produse din portofoliul Sistemului Coca-Cola în valoare de 885 milioane de euro. Din fiecare euro cheltuit pentru acestea, 59 de cenți rămân în economia locală, comparativ cu 56 cenți, în 2020.

În 2021, investițiile în dezvoltarea capacității de producție, a operațiunilor locale și achiziții de echipamente ale Sistemului Coca-Cola în România s-au ridicat la suma de 37,5 milioane de euro. Fabricile din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii sunt hub-uri regionale de inovare și producție, exportând în alte 14 țări.

Venituri mai mari pentru bugetul de stat

Taxele plătite în 2021 către bugetul de stat reprezintă cea mai mare componentă a valorii adăugate susținute de lanțul de valoare al Sistemului Coca-Cola în România, respectiv 229 mil. euro.

Citeste si:
Crevedia Retail Park, un nou parc de retail în România: când va fi inaugurat și ce chiriași intră, în premieră, în România
Crevedia Retail Park, un nou parc de retail în România: când va fi inaugurat și ce chiriași intră, în premieră, în România

Valoarea taxelor plătite direct de către Sistemul Coca-Cola s-a ridicat la 39 mil. euro.

Contribuția indirectă, prin taxe plătite de furnizori, parteneri și furnizorii acestora, s-au ridicat la 190 mil. euro.

Mai multe locuri de muncă susținute în 2021

În 2021, echipele Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România numărau, în total, 1.529 de angajați. Activitatea Sistemului Coca-Cola susține, însă, un număr mai mare de locuri de muncă, respectiv 18.800, în industrii diverse, precum fabricarea de bunuri, servicii și transporturi pe întregul lanț de valoare.

18.800 locuri de muncă generate direct și indirect de Sistemul Coca-Cola echivalează cu 0,24% din totalul angajaților din România, față de 0.20% în 2020.

Numărul locurilor de muncă susținute indirect de Sistemul Coca-Cola în România este de 17.271.

Fiecare loc de muncă în cadrul Sistemului Coca-Cola susține alte 11 locuri de muncă în România.

De 31 de ani, construim în România mai mult decât o afacere de succes. Investim constant în dezvoltarea capabilităților oamenilor și ne dorim parteneriate solide cu clienții, astfel încât să oferim consumatorilor noștri băutura potrivită pentru fiecare ocazie de consum, 24/7.

Jovan Radosavljevic, General Manager, Coca-Cola HBC România

Ca business, ne propunem să contribuim la dezvoltarea comunității în care suntem prezenți, alături de întregul ecosistem economic implicat în activitatea noastră.

Paris Nikolopoulos, General Manager, Coca-Cola România

Studiul de impact socio-economic este realizat de economiști de prestigiu din cadrul companiei de consultanță Steward Redqueen (Olanda), pe baza datelor din 2021, după o metodologie aplicată și în alte zeci de țări, creată de câștigătorul premiului Nobel pentru economie, Vassily Leontief.

Coca-Cola este o companie care oferă produse în peste 200 de țări și teritorii. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, oferim brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, oferim, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume.

În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola. Împreună cu clienții noștri, deservim 715 milioane de oameni, acoperind o vastă arie geografică, în 29 de țări și 3 continente.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Coca-Cola în România: 85% din furnizori sunt companii românești