Lectură de 4 minute

25 Feb 2022 - Știri și Noutăți

Coca Cola înregistrează volume în creștere pe piața locală în 2021

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Coca-Cola HBC AG, un partener strategic de îmbuteliere al companiei The Coca-Cola Company, axat pe creștere, își raportează rezultatele financiare pentru întregul an încheiat în decembrie 2021. Compania a înregistrat pentru anul trecut un avans de 9% al volumelor comercializate prin comparație cu aceeași perioadă a anului anterior, până la pragul de 202,5 milioane de navete, potrivit raportului financiar al companiei. 

Afacerile au câștigat un impuls în T4, veniturile neutre din punct de vedere valutar s-au închis cu 10% peste nivelurile din 2019. A fost raportată o creștere a volumului de 14% comparabil sau 13% pe o bază raportată, condusă de segmentele emergente și stabilite, precum și de prioritățile strategice din portofoliul companiei. Produsele fără zahăr au înregistrat o creștere de 47,3%, în timp ce spumantele pentru adulți au crescut cu 31,8%. În ceea ce privește volumul băuturilor energizante, acestea au înregistrat o creștere de 45,3%, ca urmare a performanței Monster, Burn și Predator.

Un important pilon de creștere a fost reprezentat de investițiile constante: Costa Coffee este acum disponibilă în 17 piețe, iar Caffè Vergnano a fost lansat în Q4, fiind acum disponibil în cinci piețe. Și expansiunea geografică în Egipt a reprezentat o oportunitate de creștere.

,,Afacerea a înregistrat o redresare foarte puternică în 2021, cu toate valorile cheie peste nivelurile pre-pandemie. Am încheiat anul cu o creștere puternică a veniturilor, cea mai mare marjă EBIT de până acum și un flux de numerar liber, continuând în același timp să câștigăm cote. Această performanță demonstrează puterea portofoliului nostru de mărci 24/7, capacitățile de gestionare a creșterii veniturilor și excelența în execuție pe piețele noastre.

Retail jobs

Anul 2021 a marcat, de asemenea, 70 de ani de la începuturile noastre în Nigeria și sunt mai încântat ca niciodată de potențialul de creștere al afacerii noastre, consolidat și mai mult odată cu adăugarea Egiptului în portofoliul nostru de țară. Acțiunile de gestionare a creșterii veniturilor concentrate atât pe ofertele premium, cât și pe cele accesibile, precum și pe prețurile și îmbunătățirile continue ale productivității ne-au permis să continuăm să investim în spatele priorităților noastre strategice, inclusiv în dezvoltarea capacităților, realizând în același timp extinderea marjei EBIT'', a transmis Zoran Bogdanovic, directorul executiv al Coca-Cola HBC AG.

În regiune, Coca-Cola HBC și-a majorat veniturile cu 19%, până la 3,32 miliarde de euro, iar regiunea piețelor emergente generează 58% din volumele comercializate și 46% din cifra de afaceri pe care compania a raportat-o.

La nivel de grup, volumele Coca-Cola HBC au înregistrat un avans de 12% până la 2.412 milioane de navete (unit cases), în timp ce vânzările nete au raportat un plus de circa 17% până la 7,16 miliarde de euro.

,,Ne așteptăm ca 2022 să fie un an de vânzări puternice, susținute de impulsul continuu al volumului, acțiunile de stabilire a prețurilor și mixul de categorii benefic. Deși sunt conștient de vânturile în contra inflaționiste și de alte riscuri, palmaresul nostru și concentrarea continuă pe eficiență îmi oferă încredere în realizarea unui alt an de creștere a EBIT. Având în vedere perspectiva pozitivă pe termen lung pentru afacere, ne creștem intervalul vizat de plată a dividendelor la 40-50%'', a mai spus Zoran Bogdanovic.

Citeste si:
Cinci sfaturi prin care putem economisi bani la cumpărături
Cinci sfaturi prin care putem economisi bani la cumpărături

Coca-Cola va crește prețurile produselor

The Coca-Cola Company a raportat un venit net de 10 miliarde de dolari în trimestrul al treilea al anului 2021, o creștere cu 16% față de același trimestru al anului trecut. Numărul de cutii vândute a crescut cu 6%, rezultând un voum mai mare decât în 2019, deși ponderea afacerii sale legate de restaurante nu a revenit la nivelurile din 2019.

Varianta Delta a coronavirusului a afectat vânzările pe mai multe piețe în august, a spus compania. În aprilie, președintele și directorul executiv, James Quincey, a anunțat că producătorul de băuturi va crește prețurile pentru a face față creșterii costurilor mărfurilor, deși compania nu a dezvăluit încă detalii specifice.

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2019 vânzări de peste 2,2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 28 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare, printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea.

Coca-Cola oferă produse în peste 200 de țări. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, Coca-Cola deține brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata, iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, deține, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Coca Cola înregistrează volume în creștere pe piața locală în 2021