Lectură de 2 minute

12 Oct 2021 - Știri și Noutăți

Coca-Cola HBC vrea să reducă emisiile de carbon până la zero net, până în 2040

Roxana Vasile

Coca-Cola HBC își propune să reducă emisiile pe întregul lanț valoric până la zero net, până în 2040. Până în 2030, pornind de la un obiectiv bazat pe știință, deja aprobat, compania va reduce emisiile generate de lanțul de valoare cu 25%, la care se adaugă o reducere suplimentară de 50% în următorul deceniu.

Pentru a diminua 90% din emisiile provenite din acțiunile terților, Coca-Cola HBC își va extinde parteneriatele curente cu furnizorii, iar în cazul în care emisiile nu pot fi reduse conform așteptărilor, compania va investi în alte măsuri de protejare a mediului.

Astfel, pentru a-și atinge scopul, compania și-a stabilit să investească 250 de milioane de euro în inițiative de reducere a emisiilor, până în 2025. În plus, compania are următoarele direcții:

  • Reducerea emisiilor de carbon rezultate din operațiunile directe, prin trecerea la energie electrică provenită 100% din surse regenerabile și surse de energie cu emisii scăzute de dioxid de carbon, prin îmbunătățiri continue și inovații în ceea ce privește eficiența energetică;

  • Accelerarea demersurilor către o abordare circulară, cu mai puține emisii de carbon, în ceea ce privește ambalajele, prin creșterea utilizării rPET (PET reciclat), adoptarea de soluții fără ambalaj și opțiuni de ambalaje reutilizabile, eliminarea plasticului din ambalajele secundare;

    Retail jobs
  • Furnizarea către clienți a unor echipamente frigorifice mai eficiente din punct de vedere energetic și prietenoase cu mediul;

  • Reducerea emisiilor din ingredientele agricole;

  • Implementarea programului „Flota Verde” („Green Fleet”) cu scopul de a face trecerea la alternative cu emisii de carbon reduse sau zero.

Coca-Cola HBC este una dintre primele companii care și-a luat angajamentul și a reușit să atingă obiective bazate pe știință. În ultimul deceniu, compania a redus emisiile de carbon directe la jumătate, iar planul de reducere CO2 până în 2030 este deja aprobat pe scenariul de menținere a încălzirii globale în jurul țintei de 1,5 grade.

Citeste si:
Magazinul viitorului: consumatorii vor o experiență high-tech, premium, dar la prețuri accesibile

Noul angajament este susținut și de coaliția „We Mean Business”, iar Coca-Cola HBC s-a alăturat listei companiilor care sprijină inițiativa „Race to Zero”.

În România, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.

Numărul locurilor de muncă create și susținute de Sistemul Coca‑Cola și de partenerii săi se ridică la 17.300. Fiecare loc de muncă la Coca‑Cola susține alte 11 locuri de muncă pe piața locală, susține producătorul.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Coca-Cola HBC vrea să reducă emisiile de carbon până la zero net, până în 2040