Lectură de 3 minute

06 Mai 2022 - Știri și Noutăți

Clujenii de la Meron, care au 21 de cafenele în România, vor să se extindă internațional și să crească afacerea cu 15%

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Lanțul de cafenele de specialitate Meron, înființat de Bogdan Ciocian la Cluj-Napoca, a deschis prima unitate în Sibiu și a 21-a din țară și vrea să se extindă internațional, așteptând de la anul acesta afaceri în creștere cu 15%.

Cu o investiție totală de peste 120.000 de euro, noua locație este situată în Piața Mare din Sibiu, fiind cel de-al doilea coffee shop deschis anul acesta, după cel din Bistrița. Sibiul devine astfel al 10-lea oraș în care Meron e prezent cu o locație fizică.

Noul coffee shop deschis la Sibiu are suprafață de 70 de metri pătrați și o capacitate de aproximativ 30 de persoane. Brandul clujean aduce la noua cafenea din Sibiu un meniu de brunch gătit la locație și cu patiserie in-house.

Cu o investiție inițială de 70.000 de euro acum șapte ani, compania Meron a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de lei și preconizează pentru anul 2022 o creștere de 15%.

Retail jobs

„Încă de la început, echipa Meron a dorit să își aducă aportul la dezvoltarea culturii cafelei de specialitate. Clienții noștri, #peopleofMeron, apreciează cafeaua de specialitate pe care o găsesc la noi, dar și înțeleg procesul prin care cafeaua ajunge la ei. Aducem boabe de cafea din toată lumea, de la ferme din Etiopia, Columbia, Panama, Kenia etc. Avem diversitate, tocmai pentru a oferi o experiență holistică a cafelei de specialitate celor care ne trec pragul. Suntem ambițioși, învățăm continuu, participăm la competiții pentru a fi și mai buni pentru cei care ne trec pragul. Avem în continuare planuri de dezvoltare atât la nivel național, cât și internațional”, a declarat Bogdan Ciocian, fondator și CEO Meron.

Lanțul de coffee shop-uri are acces la peste 200.000 de clienți lunar, care au parte de o experiență cu adevărat autentică în ceea ce privește cafeaua de specialitate. Echipa Meron a ajuns la aproximativ 200 de membri şi se va extinde pe măsură ce brandul va deschide noi coffee shop-uri.

Meron vrea să se extindă internațional

Planurile de business Meron vizează și extinderea la nivel internațional, în momentul de față echipa fiind în căutare de orașe și piețe în care să ducă pasiunea pentru cafeaua de specialitate.

Povestea brandului Meron a început în 2015, cu prima locație a unui lanț ce urmează să se dezvolte în franciză. Doi ani mai târziu se transforma într-un lanț de coffee shop-uri, odată cu deschiderea locațiilor cu numerele 3 și 4 în zona centrală din Cluj-Napoca.

Citeste si:
Studiu|Ce băuturi vor avea românii pe masă și care sunt brandurile preferate pentru sărbători
Studiu|Ce băuturi vor avea românii pe masă și care sunt brandurile preferate pentru sărbători

În prezent, Meron are 21 locații funcționale: 9 locații în Cluj-Napoca (Meron Roastery, Meron Napoca, Meron Central, Meron Opera, Meron Sigma, Meron Platinia, Meron Iulius, Meron Iulius Parc, Meron Polus, Meron Polus 2, Meron Mihai Viteazu), iar în afara Clujului brandul poate fi găsit în 9 orașe (Meron Cișmigiu – București, Meron Alecsandri – Oradea, Meron Alba Iulia, Meron Brașov, Meron Bistrița, Meron Sibiu, Meron Târgu Mureș, Meron Satu Mare, Meron Zalău) și o locație temporară în Parcul Central Cluj Napoca.

Meron prăjește cafeaua în prăjitoria proprie la Cluj-Napoca, lucrând cu ferme de cafea mici din întreaga lume. Astfel, în gama de origini de cafea sunt loturi de la câteva sute de kilograme până la nano-loturi de 5-7 kilograme, ce pot valora între 800 și 1.000 de euro kilogramul.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Clujenii de la Meron, care au 21 de cafenele în România, vor să se extindă internațional și să crească afacerea cu 15%