Lectură de 2 minute

24 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Leonidas ar putea închide una din zece ciocolaterii din cauza pierderilor din pandemie

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Producătorul belgian de praline Leonidas este afectat de criza generată de Covid-19. Vânzările au scăzut considerabil, în mare parte acestea fiind influențate de fluxul diminuat de turiști, ca urmare a limitărilor de circulație impuse de pandemie. CEO-ul companiei a declarat că va fi nevoit să închidă unu din zece magazine, în curând.

Producătorul belgian de ciocolată are 1300 de magazine deschise la nivel mondial, iar 400 sunt în Belgia. Dintre toate aceastea, unitățile din zonele turistice și din aeroporturi încă se confruntă cu dificultăți finanaciare: „În unele magazine, vindem în continuare cu 80% mai puțin decât de obicei”, a declarat CEO-ul, Philippe de Selliers, potrivit Retail Detail.

Printre primele măsuri luate deja de producător se numără închiderea temporară a unor locații din Bruges. "Comerțul din turism și pentru călătorii este mort, iar vânzările pot fi cu până la 90% mai mici decât în mod normal.", a adăugat de Selliers.

Mai mult decât atât, ca urmare a prețurilor ridicate pentru spațiile de închiriere, cele mai scumpe magazine ale companiei de ciocolată sunt tocmai cele din aeroporturi, unde sunt și cele mai mari pagube. Dacă turismul nu își revine în curând, zeci de sucursale ar putea fi închise, potrivit lui De Selliers.

Leonidas este prezent în România cu magazine deschise în sistem de franciză. Ciocolaterii Leonidas se găsesc în București (Piața Constituției, Beller, Afi Cotroceni, Băneasa), Iași, Cluj, Timișoara, Oradea și Brăila. Prima unitate din țară a fost inaugurată în Capitală, în 2001.

Citește și despre cum aproape 9 din 10 adulți la nivel global spun că au consumat mai multe gustări în timpul pandemiei față de perioada anterioară.

Mulțumită magazinelor din rețea care nu sunt plasate în orașele turistice, daunele financiare nu sunt atât de grave pe cât se aproximase inițial. Pentru anul acesta Leonidas estimează vânzări de 80 de milioane de euro, dar și profit. De la izbucnirea pandemiei de coronavirus și până în prezent, Leonidas a pierdut undeva între 80-90% din cifra de afaceri.

Când s-a impus primul lockdwon, compania s-a văzut obligată să distrugă o cantitate mare de ciocolată, optând ca în perioada de Paște să doneze cinci milioane de ouă de ciocolată pentru a nu se irosi.

Citeste si:
Vânzările magazinelor din Veranda Mall au crescut cu 8% în 2024. Care sunt cele mai căutate produse
Vânzările magazinelor din Veranda Mall au crescut cu 8% în 2024. Care sunt cele mai căutate produse

La al doilea lockdown, daunele nu au fost la fel de grave: cifra de afaceri a companiei a scăzut cu aproximativ o treime. Leonidas este acum mai bine pregătit, iar al doilea blocaj este mai puțin strict, explică CEO-ul. De asemenea, comerțul electronic a crescut, iar acum reprezentă aproape 2% din cifra totală de afaceri. "Peste cinci ani, ar trebui să fie 5%. Probabil că nu vom ajunge niciodată la 30%, deoarece majoritatea oamenilor vor să vadă și să miroasă pralinele", a explicat acesta.

Sursa foto: Facebook/ Leonidas

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Leonidas ar putea închide una din zece ciocolaterii din cauza pierderilor din pandemie