Lectură de 3 minute

23 Jun 2022 - Știri și Noutăți

Cifra de afaceri a Kaufland în România s-a apropiat de pragul de trei miliarde de lei

Otilia Caloian

Abonează-te pe  

Kaufland România, unul dintre cei mai mari retaileri, a înregistrat o cifră de afaceri de 2,88 miliarde de euro, și a ajuns la o rețea de rețea de 152 de magazine în țara noastră.

În 2021, Kaufland a avut o contribuție totală de 2 miliarde euro în economia locală, ceea ce reprezintă aproximativ 1% din PIB-ul României. Cifra de afaceri Kaufland România a ajuns la 2,88 miliarde euro, în anul financiar 2021, potrivit unui raport realizat de compania KPMG.

Impactul Kaufland în economia românească

În anul financiar 2021, Kaufland a avut o contribuție totală de 2 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută) în economia locală, ceea ce reprezintă aproximativ 1% din PIB-ul României.

Kaufland are peste 15.700 de angajați

Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu peste 15.700 de angajați. Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant, în 2021 salariul net minim la Kaufland depășind cu 58% salariul net minim la nivel național.

Compania generează prin activitatea sa peste 73.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 1,3% din forța de muncă națională. Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 4 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.

Investițiile Kaufland în România

Anul trecut, Kaufland a investit în România 203 milioane euro, în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziționarea sau modernizarea activelor fixe, și a avut o contribuție la bugetul de stat de peste 210 milioane euro, prin taxe și impozite.

Din fiecare 1 euro cheltuit la casă, 68 de cenți merg către furnizori locali, informează compania.

Kaufland susține parteneriatele cu producători locali. Astfel, în 2021, compania a colaborat cu peste 2.500 de furnizori din România. Kaufland derulează programe de sprijin pentru aceștia, iar anul trecut, 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depășind valoarea de 2,1 miliarde de euro. Totodată, 68 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România.

Citeste si:
Cei mai activi retaileri de la începutul lui 2024: câte magazine au fost deschise în primul trimestru al anului 
Cei mai activi retaileri de la începutul lui 2024: câte magazine au fost deschise în primul trimestru al anului 

Deși ultimii ani au fost atipici, noi am continuat să inovăm. Am rămas conectați la nevoile clienților, colegilor și partenerilor și ne-am străduit să răspundem întotdeauna cu cele mai eficiente soluții. Cred că evaluarea anuală este un exercițiu bun, care ne ajută să ne îmbunătățim atât operațional, cât și la nivel de implicare și sprijin în dezvoltarea economiei locale. Vom continua să investim în România și vom rămâne un partener responsabil și de încredere. Obiectivul nostru este să atingem pragul de 200 de magazine până în 2025”, a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.

Investiții în proiecte pentru comunitate

Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 8,3 milioane euro, dintre care două programe de finanțare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale. Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1450 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 152 de magazine în România.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cifra de afaceri a Kaufland în România s-a apropiat de pragul de trei miliarde de lei