Lectură de 2 minute

31 Jan 2022 - Știri și Noutăți

Ceaiul de plante, una dintre cele mai consumate băuturi în rândul românilor în timpul pandemiei

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Ceaiul a depășit stadiul de remediu folosit ocazional împotriva răcelilor, acesta devenind parte din dieta zilnică sănătoasă, conform celui mai recent studiu desfășurat în perioada decembrie 2021-februarie 2022, de către brandul de electrocasnice Morphy Richards.

Studiul arată că declanșarea pandemiei a avut un rol important în schimbarea obiceiurilor de consum de ceai, ponderea respondenților care consumă mai mult ceai decât în anii pre-pandemici egalând-o pe cea a celor care consumau aceeași cantitate și înainte de pandemie.

Adoptarea unui stil de viață sănătos, un factor al creșterii consumului de ceai

Unul dintre efectele pandemiei a fost mutarea parțială a ritualurilor de relaxare și socializare din oraș în interioul casei. Astfel se explică o creștere importantă a consumului de ceai acasă, pentru relaxare, care apare la 78% dintre respondenți, pe când doar 18,78% au folosit ceaiul exclusiv cu scopuri medicinale, curative.

Trendul global al opțiunilor alimentare mai sănătoase se manifestă și în rândul consumatorilor de ceai: 8 din 10 români declară că au inclus ceaiul în alimentația zilnică și consumă o ceașcă de ceai sau mai multe în fiecare zi, față de 15% care consumă ocazional sau o dată la câteva zile.

Ceaiul din plante și fructe locale, în continuare preferatul românilor

Pe primul loc în topul preferințelor românilor se află ceaiul din infuzie de plante și flori locale, în timp ce locul doi este ocupat de ceaiul de fructe sau mix aromat, acesta din urmă fiind asociat cu ameliorarea stărilor de disconfort. Doar 6% au declarat că preferă ceaiul negru, promovat drept alternativă la cafea, iar 10% ceaiul verde.

„Consumul de ceai a devenit pentru tot mai mulți dintre români mai degrabă un ritual sănătos de tip „timp pentru mine”, motiv pentru care această industrie s-a dezvoltat în ultimii ani”, declară Morphy Richards, brand de electrocasnice și organizatori ai studiului.

Morphy Richards a lansat luna aceasta în România colecția de fierbătoare de apă și prăjitoare de pâine asortate Venture, creată special pentru arta savurării ceaiului, inspirată de eleganța designului britanic.

Brandul de electrocasnice Morphy Richards, lansat în 2021 pe piața din România, originar din Marea Britanie și cu o tradiție din 1936, are un portofoliu de produse ce cuprinde de la aparate de gătit, cafetiere, fierbătoare de apă, roboţi de bucătorie, soup makere şi prăjitoare de pâine, până la aspiratoare verticale, aparate de curăţat cu aburi, fiare şi staţii de călcat.

Citeste si:
Arctic, cel mai mare producător de electrocasnice din România, își schimbă numele și devine Beko
Arctic, cel mai mare producător de electrocasnice din România, își schimbă numele și devine Beko

În fiecare an, peste cinci milioane de produse Morphy Richards sunt vândute, o realizare ce a dus brandul la o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de dolari.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Ceaiul de plante, una dintre cele mai consumate băuturi în rândul românilor în timpul pandemiei