Lectură de un minut

21 Jun 2023 - Știri și Noutăți

Ce spun retailerii despre plafonarea prețurilor la alimente cerută de guvernul Ciolacu 

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Proaspăt instalat, guvernul Ciolacu a propus o primă măsură de limitare a efectelor inflației. Astfel, acesta a înaintat ideea reducerii preţului la produse alimentare de bază prin scăderea adaosului comercial, invitând reprezentanţii Asociaţiei marilor reţele comerciale din sectorul alimentar la discuții în acest sens.

Astfel, George Bădescu, director executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), a arătat că, deși este pentru prima dată când se lucrează la un astfel de proiect, se pot totuși observa aspecte similare care au fost încercate și în alte țări, cum ar fi Franța sau Bulgaria, aspecte pe care Guvernul le-a folosit, poate, ca sursă de inspirație, scrie Wall-Street.ro.

Acesta a precizat totodată că este vorba despre o măsură temporară care are un scop precis: reducerea inflației și păstrarea puterii de cumpărare.

De asemenea, directorul executiv AMRCR a explicat că ar fi vorba doar de un grup restrâns de alimente și, nu în ultimul rând, de găsirea unei formule care să respecte legislația concurenței și funcționarea pieței libere.

George Bădescu a mai arătat în același timp faptul că, la nivelul Guvernului, se are în vedere faptul că orice "revoluție" în sensul reducerii prețului la alimentele de bază ar fi benefică pentru consumator în actuala situație.

Referitor la fructe și legume, situația este complexă, pentru că vorbim despre fructe și legume care sunt și în piețe, unele dintre ele sunt perisabile, altele sezoniere. Avem însă o reprezentare a situației și încercăm să găsim o soluție. Nu știu în ce măsură vom reuși, dar lucrăm la ea.

George Bădescu, director executiv Asociația Marilor Rețele Comerciale din România

Ce alimente ar putea fi ieftinite

Citeste si:
Agroland va deschide 3 - 4 magazine Agroland MEGA, în 2024
Agroland va deschide 3 - 4 magazine Agroland MEGA, în 2024

Cât despre lista finală a produselor care ar urma să fie plafonate, acesta a arătat faptul că este vorba despre cele care sunt cele mai importante în coșul zilnic al consumatorului.

Iar cu referire la perioada implementării măsurii, George Bădescu a explicat că ar fi vorba despre șase luni, cum s-a mai întâmplat și în cazul laptelui, adăugând totodată faptul că Guvernul a părut hotărât ca lucrurile să evolueze destul de repede.

Totodată, directorul executiv AMRCR a mai arătat faptul că piața are regulile ei, astfel că succesul măsurii de plafonare a prețurilor la alimete de bază va depinde foarte mult de amplitudinea și flexibilitatea ei, dar și de înțelegerea faptului că, dincolo de o perioadă limitată, este dificil să prevezi lucrurile, așa cum s-a putut observa și din aspecte de tip lebădă neagră, cum ar fi pandemia și războiul.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Ce spun retailerii despre plafonarea prețurilor la alimente cerută de guvernul Ciolacu