Lectură de 4 minute

20 Oct 2022 - Știri și Noutăți

Ce mai cumpără românii de la magazinele de birotică și papetărie

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Grupul de firme specializat în importul și distribuția produselor de birotică, papetarie și high-tech, Vector Internațional, estimează o creștere de 25% în 2022 și pregătește dezvoltarea pentru anii urmatori cu produse din zona tehnologiei si software-ului

Sursa foto: unsplash.com

“După 2 ani plini de incertitudini, pandemie, muncă remote, piața de birotică și papetărie din România a început să dea semne de revenire. Deși produsele de birotică și papetărie tradiționale continuă să fie căutate, acestă piață începe să simtă nevoia unei updatări. Astfel, produsele tradiționale din domeniul birotică și papetărie (hârtie de copiator, instrumente de scris, agende, caiete, etc) sunt secondate de cele high-tech (ecrane interactive sau table interactive, etc), produse pentru care, începând cu 2020, a crescut interesul cumpărătorilor. Pe acest segment high-tech, în 2022 s-a înregistrat o creștere a cererii comparativ cu anii precedenți de aproximativ 15% pe toate sectoarele de piata (public și privat) și pe toate canalele de vânzare (reseller, end user, online). Apreciem că acest interes va cunoaște o ascensiune și în anii următori în contextul în care se anunță investiții mari din partea statului român în digitalizare”, declară Gabriel Stănescu, Director Executiv Vector Internațional.

Grupul Vector Internațional prin intermediul brandurilor offline (Vector si magazinele Autograf) și online (magazinele virtuale www.autograf.ro și www.gutuie.ro) a observat că topul produselor vedetă achiziționate în acest an, atât de companiile românești, cît și de români, arată astfel:

  • Hârtia de copiator clasa A Premium Double A,
  • Instrumentele de scris standard (Penac creioane mecanice și stilouri Diplomat), precum și cele pentru aplicații specializate (markere Artline),
  • Organizatoare birou: bibliorafturi, dosare, folii, mape,
  • Sistemele de afișare și prezentare: ecrane interactive, table de sticla și magnetice,
  • Produse de curățenie.

“Urmărind dinamica vânzărilor companiei, am observat că tendința în ultimii ani este de a achiziționa produsele cu precădere din aplicațiile noastre de comenzi și din magazinele noastre virtuale www.autograf.ro și www.gutuie.ro. Discutând cu partenerii noștri despre acest lucru am conștientizat faptul că pandemia a reașezat și din acest punct de vedere lucrurile, cumpărătorii fiind mult mai focusați pe eficientizarea operațiunilor, reducerea muncii manuale, utilizarea timpului angajaților pentru core business,” declară Gabriel Stănescu.

Retail jobs

Începând cu perioada pandemiei (martie 2020), produsele de igienă și curățenie au trecut în economia cifrei de afaceri a Vector Internațional în top 3 generatoare de venituri. Astfel, în 2022, interesul clienților Vector Internațional a rămas ascendent, înregistrând pe acest segment o creștere de 15-20 % comparativ cu 2019, anul premergător pandemiei.

“Revenind la trendul în materie de produse de birotică acesta este cu siguranță legat de mult discutata digitalizare. Începând cu 2020 s-a trecut într-o nouă epocă în domeniul nostru de activitate, astfel încât companiile românești, instituțiile statului, școlile, universitățile private sau de stat își doresc să fie la zi cu ultimele tehnologii. Această tendință ne-a determinat să căutăm soluții și astfel am încheiat un parteneriat cu compania Horion și din acest an ne-am adăugat în portofoliu ecrane interactive, table interactive fiind conștienți că în următorii ani, acestea se vor afla cu siguranță în top 3 cel mai vândute. Pe fondul noilor produse introduse în portofoliu și a interesului firesc pentru produsele tradiționale de birotică, papetărie, rechizite, jucării, etc în acest an ne așteptăm la o cifră de afaceri de cel puțin 8.500.000 de euro, înregistrând astfel o creștere de cel puțin 25% a cifrei de afaceri față de anul precedent,” mai declară Stănescu.

Fondată în 1997, compania Vector Internațional este specializată în importul, distribuţia şi comercializarea produselor atat pentru birou cat si pentru acasa: birotica, papetarie, curatenie, igiena, protocol, promotionale, signalistica, IT&C. Compania Vector Internațional deține în portofoliu magazinele Autograf, lansate în piață în 2012 care activează, în acest moment, în două dintre cele mai importante centre comerciale din București și Iași și două magazine online www.autograf.ro și www.gutuie.ro. Grupul Vector Internațional are în acest moment 75 de angajați și o cifră de afaceri de 7 milioane de euro în 2021.

Citeste si:
Nemții de la Tedi, care vând produse la 1 euro, caută angajați și locații în România pentru deschiderea magazinelor
Nemții de la Tedi, care vând produse la 1 euro, caută angajați și locații în România pentru deschiderea magazinelor

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Ce mai cumpără românii de la magazinele de birotică și papetărie