Lectură de 4 minute

03 Apr 2023 - Știri și Noutăți

Ce avantaje au magazinele online care folosesc anumite instrumente de promovare

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Creșterea semnificativă a utilizării internetului în ultimii ani și dezvoltarea fără precedent a tehnologiilor digitale în diferite sectoare - cum ar fi comerț electronic, servicii financiare, publicitate online etc. - au avut ca efect direct o maturizare a pieței digitale din România. Studii de specialitate citate de Optimized, una dintre cele mai cunoscute agenții din plan local specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads etc) pentru e-commerce, arată că 8 din 10 români descoperă un produs online în special în motoare de căutare, iar aproximativ 80% dintre români au făcut cel puțin o achiziție online în ultimul an. Cu alte cuvinte, în România, Google este motorul de căutare cel mai folosit, iar câteva exemple vin să confirme acest lucru: în fiecare lună sunt 50.000 de căutări pentru cuvantul ”laptop”, 75.000 pentru ”mobilă de bucătărie”, 110.000 pentru ”rochii de ocazie”. 

Sursa foto: Unsplash

Foarte pe scurt, acesta punctează principalele avantaje ale folosirii instrumentelor Google Ads, între care îmbunătățirea vizibilității și a traficului și îmbunătățirea credibilității - un magazin online care apare în primele poziții ale rezultatelor de căutare Google are mai multe șanse să fie văzut și accesat de către potențiali clienți, fiind considerat totodată mai credibil și mai de încredere, ceea ce duce la o creștere a traficului pe site și, implicit, la o creștere a vânzărilor. Mai mult, Google oferă o varietate de instrumente de marketing digital, cum ar fi Google Ads și Google Shopping, care pot ajuta la promovarea magazinului online și la atragerea de clienți noi.

În următorii trei ani, este de așteptat ca piața digitală din România să se dezvolte rapid, datorită mai multor factori. În primul rând, creșterea numărului de utilizatori de internet și a penetrării smartphone-urilor, ceea ce va duce la creșterea cererilor pentru servicii și soluții digitale. Ca o consecință, vor fi tot mai multe investiții în infrastructură și tehnologie. Totodată, vom asista la digitalizarea afacerilor, în contextul în care companiile românești vor să își eficientizeze operațiunile și să se adapteze la schimbările pieței.

Mădălina Stănescu, Managing Director Agenția Optimized

Google Performance Max se orientează către o strategie centrată pe obiectivul de business și pe audiență, în loc să se axeze pe cuvinte cheie, la fel ca toate celelalte campanii Google Ads de până acum. Orice companie locală care își dorește să obțină rezultate optime în urma unor astfel de campanii trebuie să fie pregătită să facă față traficului crescut, să aibă o structură solidă de business și un site de foarte bună calitate.

Performance Max scanează conținutul site-ului cu scopul de a avea cea mai bună audiență posibilă în întregul ecosistem Google, iar conținutul slab înseamnă și rezultate slabe.

În prezent, Performance Max este cel mai puternic tool de eCommerce din istoria marketingului digital, iar începând cu iulie 2022 a înlocuit Smart Shopping. Având avantajul întregului inventar Google, cu Performance Max este mai mult control decât cu Smart Shopping (cea mai bună campanie care putea fi utilizată pentru eCommerce, înainte de Performance Max). Altfel spus, anunțurile Performance Max pot lua forma oricărui tip de campanie (video, search, display etc.).

La modul general, sectorul românesc de comerț online s-a dezvoltat continuu în ultimii ani, în 2022 fiind evaluat la 6,3 miliarde de euro, puțin peste valoarea din 2021 (6,2 miliarde de euro), potrivit potrivit estimărilor GPeC, ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online) și ale principalilor jucători din domeniu, punctate într-un studiu de piață. În perioada analizată, traficul magazinelor online românești a fost generat în proporție de peste 80% de către dispozitivele mobile, în creștere de la 75,5% în 2021. De asemenea, din alte surse (Eurostat, Euromonitor), aflăm că 66% din utilizatorii de internet din România au făcut cel puțin o cumpărătură online în 2022, cu 8,7% mai mult față de 2021, țara noastră devansând astfel Bulgaria (41%), Turcia (42%) și Italia (49%), din unghiul acesta de abordare. Toate aceste cifre confirmă potențialul unui domeniu care nu și-a încetinit creșterea nici în perioadele dificile din punct de vedere economic.

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

Înființată în 2016, Optimized este una dintre cele mai cunoscute agenții din România specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads etc) pentru e-commerce. Portofoliul agenției cuprinde magazine online și companii din diferite domenii, pentru care sunt gestionate campanii de marketing și cărora li se oferă consultanță cu ajutorul unei echipe formate din specialiști PPC și traineri certificați Google. Printre clienții agenției pot fi enumerate nume precum: PC Garage, Marelbo, Pint.ro, Iveco.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Ce avantaje au magazinele online care folosesc anumite instrumente de promovare