Lectură de 2 minute

10 Jul 2023 - Știri și Noutăți

Casele self scan ar fi dus la scăderea calității serviciilor în supermarketuri

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Odată cu implementarea caselor selfscan, nivelul serviciilor oferite clienților în supermarket a scăzut la un nou nivel record în ultimul an - cozile tot mai lungi de la casele de marcat fiind principala cauză a acestui declin continuu.

Sursa foto: Shutter

În Marea Britanie, punctajul mediu al serviciilor pentru clienți a scăzut în medie cu 1,2 puncte procentuale, ajungând la 13,9 din 20, în cadrul sondajului anual de mystery shopping realizat de Grocer 33, care s-a încheiat săptămâna aceasta în cadrul Grocer Gold Awards, scrie The grocer.co.uk.

Scăderea vine după ce, în anul precedent, scorurile medii ale serviciilor au scăzut cu 10 puncte procentuale, o scădere fără precedent.

Cel mai mare vinovat de această scădere a fost reprezentat de serviciile de plată, mai semnificativ decât problemele legate de disponibilitate, care au scăzut și ele.

În timp ce măsurătorile experienței de la casele de marcat, cum ar fi amabilitatea personalului, disponibilitatea acestuia de a ajuta la împachetarea și grija cu care manipulează bunurile, au rămas neschimbate față de anul trecut, nemulțumirea față de timpul de așteptare la cozile de la casele de marcat cu personal a crescut vertiginos.

În timp ce anul trecut cumpărătorii au raportat cel mai adesea că nu au stat la coadă la casele de marcat, anul acesta majoritatea au raportat o așteptare de până la trei minute, în contextul în care supermarketurile au introdus mai multe case de marcat automate, ceea ce a dus la numeroase plângeri legate de reducerea numărului de case de marcat cu personal.

Casele self scan în România

La începutul anului, vestea că Auchan va renunța la casele de marcat tradiționale a provocat vâlvă, ridicând, totodată, semne de întrebare. Recent, și Profi a anunțat că va instala până la sfârșitul anului astfel de case de marcat.

Printre jucătorii care dețin cel mai mare număr de astfel de sisteme self scan se numără Carrefour și Auchan. Gigantul francez Auchan, care deține deja 12 magazine echipate cu sistemul 100% self-checkout, se află în fruntea clasamentului, cu peste 700 de case de marcat autonome.

Citeste si:
Doua hipermarketuri dintr-o lovitură: încă două magazine Cora, inaugurate oficial sub sigla Carrefour   
Doua hipermarketuri dintr-o lovitură: încă două magazine Cora, inaugurate oficial sub sigla Carrefour   

De cealaltă parte se află retailerul Carrefour, care deține un lanț de circa 400 de magazine, cu până la 600 de astfel de sisteme self scan instalate. În același timp, Carrefour a precizat că are planuri de a implementa noi tehnologii, mai precis „cumpărături în 20 de secunde”.

Principala îngrijorare cu privire la robotizarea retailului a fost îndreptată către restructurarea locurilor de muncă. Aceste discuții s-au intensificat odată cu anunțul făcut de Auchan, în februarie 2023, când compania a anunțat construirea unui parcurs 100% self checkout.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Casele self scan ar fi dus la scăderea calității serviciilor în supermarketuri