Lectură de 2 minute

19 Apr 2021 - Știri și Noutăți

Carrefour implementează tehnologia blockchain: clienții pot afla cum au fost crescute găinile

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Carrefour continuă dezvoltarea produselor proprii marca Filiera Calității, prin aplicarea tehnologiei blockchain în sectorul alimentar. Prin acest proiect, clienții Carrefour pot descoperi informații, direct de la fermă, despre originea și calitatea produselor pe care le consumă.

Utilizată în sectorul alimentar, tehnologia blockchain permite fiecărui actor din lanțul de aprovizionare (fermieri, ambalatori, distribuitori) să furnizeze informațiile de care este responsabil pentru fiecare lot de produse prezent pe rafturile Carrefour. În România, această tehnologie este aplicată pentru prima dată ouălor ”Filiera Calității Carrefour” provenite de la Ferma Rojiște din județul Dolj.

Concret, clientul scanează codul QR de pe ambalajul de ouă, ajunge pe pagina dedicată, introduce numărul lotului care e vizibil tot pe ambalaj și află informații despre: locația și numele fermei sau al fermierului, informații veterinare despre găinile care au făcut ouăle, cu ce au fost hrănite, cum au fost crescute păsările din ferma de ouă, data ambalării ouălor și alte date care completează trasabilitatea produsului.

Filiera Calității Carrefour

Filiera Calității Carrefour (FCC) reprezintă un program prin care compania realizează parteneriate de lungă durată direct cu producătorii locali și internaționali. Pe parcursul procesului de producție, fiecare etapă este atent supravegheată de experți ce monitorizează îndeaproape întregul proces de creștere și cultivare, de la început, până când produsele ajung în magazinele Carrefour.

În timp, obiectivul Carrefour este de a integra tehnologia blockchain la cât mai multe produse ”Filiera Calității”. FCC face parte din strategia ”Act For Food” prin care Carrefour acționează la nivel global pentru a oferi consumatorilor produse sănătoase, gustoase, variate, accesibile tuturor, create cu respect pentru planetă.

“Prin aplicația blockchain, împărtășim în mod transparent aceste informații cu clienții noștri care pot afla unde s-au născut găinile ouătoare, care este ferma în care sunt crescute și condițiile de bunăstare animală asigurate de fermier, cu ce sunt hrănite și care este proveniența alimentelor și, mai apoi, unde sunt ambalate ouăle înainte de livrarea în magazine. Toate aceste date sunt înregistrate și stocate de la prima zi de viață a puilor de găină până la ultima zi în care găinile sunt producătoare, adică în medie 76 de săptămâni pentru fiecare lot de găini ouătoare”, a declarat Gabriela Rădulescu, Director Calitate, Carrefour România.

Carrefour România are peste 360 de magazine din țară.

Citeste si:
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial 
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial 

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour implementează tehnologia blockchain: clienții pot afla cum au fost crescute găinile