Lectură de 4 minute

08 Nov 2023 - Știri și Noutăți

Carrefour România: Peste 50% din români cumpără produse locale din magazine

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Carrefour România anunță lansarea Studiului „Foresight – Explorăm viitorul alimentației”, realizat de Carrefour cu ajutorul Future Station, care analizează tendințele globale în domeniul alimentației și prezintă soluții pentru a răspunde acestor provocări. Totodată, compania face public Raportul CSR Carrefour România 2022, care evidențiază angajamentul său pentru dezvoltarea durabilă. 
 

Sursa foto: Carrefour

Realizat în 2023, studiul este un instrument valoros pentru a atrage atenția cu privire la tranziția alimentară, explorând atât tendințele identificate în piață, cât și proiecte realizate de Carrefour, dar și de alte companii și start-ups din diverse industrii.

Principalele tendințe transformatoare identificate în studiu:

  • Mindful eating - oamenii devin din ce în ce mai conștienți de sănătatea lor mentală și fizică, recunoscând importanța unei abordări holistice asupra stării generale de bine, nutriția jucând un rol pivotal. Astfel, 70% sau șapte din zece respondenți din generația Z și doi din trei (66%) dintre Millennials spun că doresc să devină mai sănătoși, iar patru din zece români consideră că a avea o dietă sănătoasă și sustenabilă implică consumul mai multor fructe și legume.
  • Ethical consumption - se constată un interesul crescut pentru produsele alternative de origine animală. În plus, 8 din 10 consumatori consideră că au obiceiuri sustenabile de consum, iar 54% dintre consumatori preferă ambalajele sustenabile atunci când aleg un produs.
  • End of Single Use - 91% din deșeurile de plastic ajung în gropile de gunoi, în fiecare an, în loc să fie reciclate, iar acest material are un interval de degradare de peste 400 de ani. 73% dintre consumatorii din generația Z doresc să poată reutiliza ambalajele.

Cea de-a 5-a și ultima ediție Plata cu PET, proiectul Carrefour în plină derulare până pe 24 noiembrie, susține tranziția către Sistemul de Garanție Returnare (SGR). Clienții primesc la schimb fructe și legume românești la prețul de 1 PET, doză de aluminiu sau ambalaj de sticlă pe bucată, în 37 de hipermarketuri Carrefour din țară.

Plata cu PET a fost introdusă pentru prima dată de Carrefour România în 2019, ca parte a programului de economie circulară „Punem Preț pe Plastic”. În cei patru ani de campanie, au fost colectate peste 1 milion de ambalaje PET și peste 300.000 de sticle și doze de aluminiu, prin implicarea a mai mult de 240.000 de clienți, care au primit în schimb peste 200 de tone de fructe și legume românești.

  • Transparency Embedded - a eticheta un produs organic sau bio nu mai este de ajuns, consumatorii au nevoie de dovezi care să ateste aceste atribute. Doi din trei cumpărători declară că ar trece de la o marcă pe care o cumpără în mod obișnuit la o altă marcă care furnizează informații mai detaliate despre produs, dincolo de datele nutriționale. În plus, 80% dintre cumpărători, pe lângă datele nutriționale, au menționat alți indicatori de transparență importanți, inclusiv informații despre alergeni, certificări și afirmații, și informații bazate pe valori, cum ar fi bunăstarea animalelor, comerțul echitabil și practicile de muncă. 79% dintre respondenți au raportat că atunci când producătorii și comercianții împărtășesc definiții complete și ușor de înțeles ale ingredientelor, au mai multă încredere în acele companii.
  • Made in local - lanțurile alimentare locale au, de asemenea, o amprentă ecologică mai mică, reducând emisiile legate de transport. 57% dintre români cred că produsele locale sunt superioare celor din supermarket, iar 68% dintre români cumpără produse locale, declarând că acest lucru le aduce o satisfacție sporită.

Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 430 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat pentru peste 17.000 de angajați. În 2022, Carrefour România a fost un important contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în proporție de peste 93% din România, iar acum retailerul continuă să își extindă rețeaua de producători locali și ultra-locali, care însumează peste 1.300 de parteneriate, pentru furnizarea de produse proaspete.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour România: Peste 50% din români cumpără produse locale din magazine