Lectură de 3 minute

30 Apr 2021 - Știri și Noutăți

Grupul francez Carrefour anunță creștere de 4,2% la nivel global pentru primul semestru al anului. Vânzările din România, pe minus

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Retailerul francez Carrefour a anunțat rezultate încurajatoare pentru primul trimestru al acestui an, performanțele puternice fiind considerabile pe piața internă. Astfel, compania a câștigat din nou cota de piață în Belgia, in timp ce sudul Europei a rămas sub așteptări. 

Alexandre Bompard, CEO-UL grupului Carrefour, a anunțat vânzări de 18,6 miliarde de euro la nivel internațional, ceea ce reprezintă o creștere de 4,2% în primul trimestru al anului 2021, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, notează Retail Detail. Rezultatul vine în ciuda unei perioade dificile de comparație, având in vedere izbucnirea pandemiei, criza generată de Coronavirus sau cumpărăturile de panică făcute în martie 2020.

Vânzările sunt susținute de creșteri solide pe mai multe piețe. Astfel, cifrele bune de pe piața internă franceză au o creștere de 3,5%. Hipermarketurile au crescut cu 3,3%, iar acest lucru se datorează implementării de noi metode de lucru concentrate pe experiența clientului, au declarat reprezentanții Carrefour. Abordarea a oferit rezultate și în Belgia, unde creșterea s-a ridicat la 2,9%, iar Carrefour a câștigat din nou cota de piață în primul trimestru.

Carrefour, pe minus în România

Sunt și țări care au înregistrat scăderi sau rezultate slabe. Printre acestea se numără Italia, una dintre cele mai afectate de pandemia de coronavirus, dar si Spania, unde atât măsurile autorităților, cât și furtunile de zăpadă de la începutul anului au influențat volumul de vânzări. În Europa de Est, vânzările au scăzut ușor: cu - 1,8% în România și -1,7% pentru Polonia. În ciuda impactului major al pandemiei în America Latină, Carrefour a reușit să prezinte cifre puternice, adică o creștere de 15,7%.

Carrefour a înregistrat în primele trei luni din acest an o cifră de afaceri de 540 de milioane de euro, în scădere cu 1,1% față de aceeași perioadă din 2020. În termeni like-for-like, declinul a fost de 1,8%. Astfel, România intră în clasamentul celor cinci țări cu cea mai slabă performanță la nivel de grup.

Totodată, Carrefour a înregistrat din nou o creștere de 56% în ceea ce privește vânzările online. De asemenea, retailerul a investit în extinderea anumitor formate de magazine, cum ar fi cele tip convenience sau de tip discount. Grupul francez Carrefour a anunțat, de asemenea, că va răscumpăra un pachet de acțiuni în valoare de 500 de milioane de euro de la investitori.

Compania multinațională Carrefour este unul dintre cei mai mari retaileri alimentari din Europa și al doilea din lume. Grupul francez are un portofoliu cu peste 11.000 de magazine în lume - operează în mod direct în Franța, Spania, Italia, Belgia, Polonia, România, Argentina, Brazilia, China și Taiwan.

În Romania, rețeaua a ajuns la 367 de magazine, printre care peste 40 de hipermarketuri și aproape 200 de supermarketuri, iar în prezent se află in top 3 comercianți alimentari.

Citeste si:
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie

CITEȘTE și despre rezultatele Carrefour de anul trecut: afaceri de 2,3 miliarde euro în România.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Grupul francez Carrefour anunță creștere de 4,2% la nivel global pentru primul semestru al anului. Vânzările din România, pe minus