Prin intermediul chatbot-ului Hopla, cumpărătorii online ai Carrefour din Franța vor putea să aleagă produse în funcție de buget și de constrângerile alimentare sau să caute noi idei de meniu, potrivit ESM.com.
Chatbotul poate, de asemenea, să sugereze soluții anti-deșeuri pentru refolosirea ingredientelor și să alcătuiască coșuri pe baza unor rețete specifice asociate.
Hopla este conectat la motorul de căutare al site-ului Carrefour.fr și oferă liste de produse legate de ceea ce discută clienții, până în momentul achiziției.
Etichetă privată
Inteligența artificială generativă este utilizată și pentru a îmbogăți informațiile despre produsele cu marcă proprie, inclusiv descrierile produselor și informațiile privind valoarea nutritivă.
Peste 2.000 de produse de tip SKU se mândresc acum cu informații actualizate, iar planul retailerului este de a extinde acest serviciu la toate produsele. (n.r. SKU - unitate de păstrare a stocurilor, abreviere de la Stock Keeping Unit)
De asemenea, echipele din divizia de achiziții non-retail a Carrefour folosesc inteligența artificială generativă pentru procesele interne de achiziție, cum ar fi redactarea invitațiilor la licitație și analiza ofertelor, a precizat retailerul.
Aceste soluții sunt rezultatul unei colaborări cu OpenAI, Bain & Company și Microsoft și toate utilizează serviciul OpenAI Azure al Microsoft pentru a accesa tehnologia GPT-4 a OpenAI.