Lectură de 4 minute

11 Feb 2022 - Știri și Noutăți

Carrefour implică furnizorii în planul pentru reducerea emisiilor de carbon cu 20 de megatone până în 2030

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Grupul Carrefour implică furnizorii care fac parte din Pactul Tranziției Alimentare, un angajament reciproc între Grup și principalii săi parteneri de a transforma sistemele alimentare, să reducă cu 20 de megatone emisiile de CO2 asociate cu fabricarea și utilizarea produselor, până în 2030. Progresul demersului inițiat de retailer poate fi urmărit prin intermediul unei platforme online, dezvoltată în parteneriat cu PepsiCo și cu peste alți douăzeci de furnizori internaționali ai Carrefour.

Carrefour desfășoară programul global Act for Food, tradus în programe locale precum Creștem România BIO, Deschidem Vinul Românesc sau parteneriatele cu producători locali și cooperative agricole. Retailerul își propune generarea unui proces de tranziție alimentară care protejează mediul înconjurător, adusă la viață pe plan local, de exemplu, prin programul Punem Preț pe Plastic, care transformă plasticul în monedă de schimb.

În acest fel, Grupul și-a anunțat în luna octombrie 2021 obiectivul de atingere a neutralității din punct de vedere al emisiilor de carbon asociate cu activitățile sale directe, până în anul 2040. Pe lângă acest angajament, Grupul Carrefour este implicat și în reducerea emisiilor sale indirecte, asociate cu fabricarea și utilizarea produselor pe care le vinde, aceasta reprezentând cea mai mare parte a emisiilor Carrefour.

Transformarea întregului lanț valoric, de la producție la raft, este atât o provocare, cât și o necesitate în lupta împotriva schimbărilor climatice. Pentru a reuși acest lucru, este esențial să ne unim forțele cu toate părțile implicate, de la parteneri, clienți și, desigur, furnizori. Această abordare este esențială ca să ne aducem la îndeplinire obiectivul de a fi lideri și de a promova tranziția alimentară pentru toți. Colaborarea cu PepsiCo și cu ceilalți peste douăzeci de furnizori în realizarea acestei platforme este un pas important care ne va duce mai aproape de îndeplinirea misiunii noastre de neutralitate a emisiilor de CO2.”, a explicat Carine Kraus, executive director of engagement al Carrefour Group.

Retail jobs

Platforma care monitorizează progresul reduceriii emisiilor de CO2

Astfel, Grupul vrea să își implice furnizorii să își reducă emisiile cu 20 de megatone până în 2030 (raportat la 2019). Pentru a urmări această evoluție, dar și pentru a-și implica partenerii, Carrefour lansează o platformă online deschisă tuturor furnizorilor săi, unde aceștia își pot raporta progresul și pot împărtăși acțiunile luate în vederea reducerii emisiilor de CO2.

Platforma va permite Grupului Carrefour să monitorizeze angajamentele și progresul furnizorilor săi în lupta împotriva încălzirii global. Platforma a fost dezvoltată de Grupul de Lucru dedicat Climei din cadrul Pactului Tranziției Alimentare inițiat de Carrefour, condus de PepsiCo, iar ea include participarea unor companii precum Beiersdorf, Bel, Carambar & Co, Coca-Cola, Danone, Essity, Heineken, Henkel, Innocent, JDE, Johnson & Johnson, Kellogg’s, Kimberly-Clark, L’Oréal, Mars, Nestlé, Procter & Gamble, Reckitt, Savencia, Soufflet și Unilever.

Ca parte a acestui demers, Grupul Carrefour a colaborat cu PepsiCo și cu experți independenți pe probleme de climă pentru a dezvolta metodologia de raportare, dar și platforma dedicată furnizorilor. În mai 2022, Grupul va raporta primele rezultate ale acestei campanii de implicare a furnizorilor.

Planeta noastră se confruntă cu o criză de mediu și nu există un vaccin împotriva schimbărilor climatice. Colaborarea în sistemul alimentar este esențială pentru a aborda urgența climatică, de aceea suntem mândri să ne alăturăm eforturilor Carrefour din cadrul acestei ambițioase inițiative. Această colaborare susține angajamentul nostru de a obține zero emisii nete în operațiunile noastre globale până în 2040”, a adăugat Silviu Popovici, chief executive officer, PepsiCo Europe.

Citeste si:
VTEX și Adyen devin parteneri. Ce beneficii vor avea retailerii
VTEX și Adyen devin parteneri. Ce beneficii vor avea retailerii

Transformarea sistemului alimentar

Carrefour a lansat în 2019 Pactul pentru Tranziția Alimentară, un angajament reciproc între Grup și principalii săi parteneri industriali de a transforma sistemele alimentare cu accent pe cinci domenii cheie: produse responsabile, transparență, ambalaje, biodiversitate și climat.

La nivel național, Carrefour România a preluat această acțiune și a invitat și alte companii să se alăture inițiativei, precum Albalact, Dry Fruits Transilvania, Delaco, Friesland Campina, Fuchs, Five Continents, Strauss Coffee și Smithfield România.

Carrefour vrea să folosească energie electrică regenerabilă

Pentru a reduce cât mai mult emisiile directe care derivă din activitățile sale, Carrefour își propune să utilizeze energie electrică 100% regenerabilă pentru depozitele și magazinele sale până în 2030, să își reducă consumul de energie și să înlocuiască utilizarea agenților frigorifici nocivi.

În urmă cu câteva luni, când a prezentat Strategia Digitală 2026 la Digital Day, Alexandre Bompard, CEO-ul Grupului Carrefour, a anunțat că Grupul urmărește neutralitatea emisiilor de carbon pentru toate activitățile de e-commerce până în 2030, însemnând cu 10 ani mai devreme față de obiectivul inițial. Aceast lucru urmărește neutralitatea impactului generat de întregul act de cumpărare, de la primul click până la livrare.

Carrefour este al treilea cel mai mare retailer alimentar din România, după cifra de afaceri, primele locuri în clasament fiind ocupate de Lidl și Kaufland. Compania a trecut de pragul de 9 miliarde de lei, în 2020, când a angajat 313 persoane, potrivit unei analize realizate de Retail.ro. La finalul anului 2020, francezii aveau la nivel local 10.523 de salariați și un profit de 235,5 milioane de lei.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour implică furnizorii în planul pentru reducerea emisiilor de carbon cu 20 de megatone până în 2030