Carrefour își vinde participația de 60% în Carrefour Taiwan acționarului-partener Uni-President, un grup de retail care operează și brandul 7-Eleven în Taiwan, informează un comunicat al companiei, citat de retaildetail.eu. Carrefour Taiwan va continua să folosească brandul Carrefour în următorii ani. Tranzacția Carrefour Taiwan este evaluate la 2 miliarde de euro, mai mult decât estimaseră analiștii financiari, informează sursa citată. Mai mult, această operațiune permite retailerului francez Carrefour să se concentreze pe piețele de bază din Europa și America Latină. Carrefour nu mai are acum activități în Asia, după ce retailerul a părăsit, de ceva timp și China, mai spune sursa citată.
Zvonurile despre o vânzare a activităților din Taiwan circulă de un an. Carrefour nu a confirmat aceste zvonuri la momentul respectiv, dar a spus că „reflectează asupra masei critice a filialelor sale internaționale”. În martie, Uni-President a indicat că planurile sunt într-adevăr concrete.
Carrefour Taiwan a fost fondat în 1987, printr-o asociere între Carrefour și Uni-President și a crescut puternic de atunci. În 2021, compania a avut o cifră de afaceri de 2,5 miliarde de euro și un EBITDA de 243 de milioane de euro, cu 340 de magazine și 15.000 de angajați.