Cu toate acestea, profiturile nete sunt puse sub presiune odată cu costurile mai ridicate. Carrefour a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 70,7 miliarde de euro. Compania a înregistrat progrese în aproape toate piețele și formatele de magazine, titrează RetailDetail.
Pe piața internă franceză, de unde este originar retailerul, până și hipermarketurile, care aveau probleme, au reușit să marcheze creșteri, deși unele modeste. Cele mai bune rezultate au venit mai ales de la rețeaua de supermarketuri, urmată de magazinele convenience.
Performanțele din Europa sunt determinate de valorile ridicate din Belgia și Spania, care au înregistrat creșteri de 8,3%, respectiv 7,1%. Vânzările s-au ridicat la 4,51 miliarde de euro pentru Belgia, care a avut o performanță record, în timp ce vânzările din Italia și Polonia au scăzut. În România, vânzările au ajuns la 2,327 miliarde euro și au crescut cu 2,1%.
Carrefour a raportat și creștere bruscă pentru sectorul eCommerce, cu peste 70% la 2,3 miliarde euro. Grupul francez se apropie de 4,3 miliarde din vânzări online, până în 2020.
Vânzările de produsele ecologice au crescut cu 18%, în timp ce mărcile private și-au mărit cota de piață la 29% din vânzări, ținta fiind de 33%,pentru 2022. Cu toate acestea, profitul net al grupului a scăzut cu 43% la 641 milioane euro, ca urmare a costurilor majorate din cauza crizei generate de coronavirus. Retailerul anunță noi reduceri de costuri în valoare de 2,4 miliarde euro, până în 2023.
În ciuda rezultatelor foarte bune, Carrefour rămâne în urmă în comparație cu cifrele anunțate de concurentul Ahold Delhaize, care a publicat de asemenea cifre record: comerciantul a avut o creștere de 18%, în timp ce profitul net a scăzut doar ușor.
Grupul Carrefour deține, la final de 2020, peste 13.000 de magazine, dintre care 369 operează în România, într-o rețea prezentă în 36 de orașe. În țară, Carrefour a înregistrat o performanță foarte solidă pe o piață afectată de restricțiile de călătorie. Grupul beneficiază în special de poziția sa dominantă în comerțul electronic cu produse alimentare. La nivel național, Carrefour dispune de multiple posibilităţi pentru cumpărături, clienții având pe lângă unitățile fizice, un magazin online și platforma Bringo pentru livrări.