"Acest produs a înregistrat o scădere a gramajului și o creștere a prețului practicat de furnizorul nostru": acesta este textul de pe eticheta pe care Carrefour o va pune începând de luni pe produsele pe care se constată așa-numita "shrinkflation", potrivit retaildetail.eu.
Pe noua etichetă se mai precizează că retailerul se angajează să renegocieze tariful. Directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard, a anunțat el însuși inițiativa la televiziunea franceză.
"În acest fel avem cele mai fiabile informații posibile pentru consumatori, pentru că este inacceptabil să le facem acest lucru clienților", a declarat Bompard.
Peste 122 de produse de la mărci cunoscute ar fi afectate. Un pachet de chipsuri Lay's a trecut de la 150 la 135 de grame, în timp ce prețul pe kilogram a crescut cu 32%. Un pachet de Doritos - tot de la producătorul PepsiCo - s-a micșorat cu 10 grame, în timp ce prețul la greutate a crescut cu 19 %. Magnum, Findus, Dolce Gusto, Lipton, Pampers și Pedigree se pare că s-au dedat și ei la această practică.
În economie, termenul shrinkflation, este procesul prin care produsele se micșorează în dimensiune sau cantitate, sau chiar uneori se reformulează sau își reduc calitatea, în timp ce prețurile lor rămân aceleași sau cresc. Cuvântul este o combinație a cuvintelor shrink (micșorare) și inflation (inflație).
Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 400 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.