Lectură de 5 minute

02 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Carrefour a prezentat șase vinuri românești la New York, de Ziua Națională, în cadrul unui eveniment de degustare

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Carrefour România a prezentat șase vinuri românești la New York, de Ziua Națională, printr-o nouă acțiune de susținere a Programului Deschidem Vinul Românesc, în parteneriat cu The Iconic Estate, parte din Alexandrion Grup, și Marinela Ardelean, critic internațional de vin, în cadrul unui eveniment de degustare. 

Evenimentul, care celebrează vinul românesc nelipsit astăzi de pe mesele românilor, a avut loc pe 30 noiembrie la AVRA Madison Estiatorio, restaurant reputat în New York, și a reunit peste 40 de jurnaliști, experți internaționali, importatori și autorități care au degustat, în premieră, șase vinuri românești, realizate din cinci soiuri autohtone, dintre care unele cultivate exclusiv în România.

Printre vinurile românești degustate la New York se numără vinul spumant Rhein Extra Magnifique Brut (disponibil doar la Carrefour), Hyperion Fetească Neagră și Hyperion Rosé ale producătorului The Iconic Estate, La Sapata - Băbească Neagră, Avincis Olt de Vie - Negru de Drăgășani (disponibil doar la Carrefour) și Domeniile Averești - Busuioacă de Bohotin (disponibil doar la Carrefour).

Trei dintre vinurile degustate sunt disponibile exclusiv în magazinele Carrefour România pentru programul Deschidem Vinul Românesc de susținere a producătorilor locali.

„România este cu adevărat o comoară ascunsă atunci când vine vorba de vin, iar soiurile de mare valoare cultivate pe solurile românești sunt prea puțin cunoscute de iubitorii de vin din întreaga lume. Sunt extrem de mândră să fiu parte din acest program inedit, care face cinste României, și entuziasmată să introduc experții internaționali în povestea spectaculoasă a vinului românesc, în ajunul Zilei Naționale”, declară Marinela Ardelean, ambasadorul programului Deschidem Vinul Românesc.

În plus, o serie de personalități locale și români din SUA s-au alăturat inițiativei de a celebra Ziua Națională deschizând unul dintre vinurile românești de soi. Printre acestea se numără Matei Dima, Alexandru Abagiu, Silviu Țolu, Lili Sandu, Alice Cavaleru, Sebastian Dobrincu, Gabriela Atanasov, Diana Enciu, Alina Tănasă și mulți alți români de-acasă și din State.

Acțiunea a avut și o componentă de promovare outdoor prin intermediul unor mesaje specifice pe panourile din Times Square. Aceste mesaje promovează vinul românesc precum Negru de Drăgășani, cultivat exclusiv în România pe o suprafață cât 1/18 din Central Park.

„Vinurile românești merită aceeași recunoaștere ca alte vinuri reputate. Iar producătorii români merită o piață de desfacere generoasă, atât în țară, cât și în alte țări, pe măsura calității vinurilor produse. Cu aceste gânduri am dezvoltat Deschidem Vinul Românesc, program strategic de susținere a producătorilor români de vin și de apropiere a consumatorilor de vinul românesc. Astfel, acțiunea noastră nu este izolată, ci face parte dintr-un lung șir de demersuri prin care ne propunem să transformăm vinul românesc într-un brand de țară”, a adăugat Narcis Horhoianu, chief marketing officer Carrefour România.

Citeste si:
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial 
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial 

Alexandrion Group, cel mai mare producător și exportator de băuturi spirtoase și vinuri din România, cu o rețea de distribuție extinsă în peste 50 de ţări, aflată în continuă expansiune, susține, alături de partenerul său Carrefour, promovarea vinurilor românești premium, în întreaga lume. Ne dorim ca aceste vinuri să fie degustate de cât mai mulți consumatori, care să se bucure de atributele și de calitatea lor excepțională.

Vinurile din portofoliul The Iconic Estate, parte a Alexandrion Group, se bucură de aprecierea experților reputați în domeniu, care le evaluează și le plasează pe cele mai înalte poziții la competiții internaţionale prestigioase. Doar anul acesta, Hyperion Fetească Neagră 2016 și Neptunus Shyraz 2016 au obținut Marea Medalie de Aur, cea mai înaltă distincție acordată unui producător, la Concours Mondial de Bruxelles”, a spus Corneliu Vȋlsan, chief marketing officer, Alexandrion Group.

România, tradiție în vinificație de 6.000 de ani

România are o tradiție în viticultură și vinificație de mai bine de 6.000 de ani, iar Feteasca Neagră este unul dintre primele soiuri domesticite de om și că ar fi fost cultivată și de daci, iar Tămâioasa Românească ar fi fost adusă de greci. Solul românesc hrănește soiuri rare de struguri și găzduiește astăzi sute de podgorii și crame, răspândite în 7 regiuni viticole, fiecare având propriile sale tradiții și arome unice. România este al 6-lea producător de vin din Europa și al 12-lea la nivel mondial, însă puțin cunoscut de iubitorii de vin din întreaga lume.

Deschidem Vinul Românesc este un program național pe termen lung, dezvoltat de Carrefour România, prin care este sprijinită industria vinului românesc De la debutul din 2019, peste 200 de etichete s-au alăturat programului, unele noi în retail, unele vândute exclusiv în Carrefour la nivel național și unele premiate la concursuri internaționale de vinuri precum International Wine Contest Bucharest, Concours Mondial de Bruxelles, International Wine Challenge sau Decanter World Wine Awards.

Cu o rețea multi-format de aproximativ 13.000 de magazine în peste 30 de țări, grupul Carrefour este unul dintre cei mai importanți comercianți cu amănuntul de produse alimentare din lume. Carrefour a înregistrat vânzări brute de 78,6 miliarde euro în 2020 și peste 320.000 de angajați.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour a prezentat șase vinuri românești la New York, de Ziua Națională, în cadrul unui eveniment de degustare