Lectură de 3 minute

08 Feb 2022 - Știri și Noutăți

Carlsberg crește prețurile la bere în 2022 și avertizează că vânzările pot fi afectate

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Carlsberg va crește prețurile berii în acest an pentru a face față costurilor majorate, o măsură despre care a avertizat că ar putea afecta vânzările, notează Financial Times. 

Producătorul de bere danez, care deține mărci precum Tuborg și Kronunberg 1664, a declarat că vânzările de anul trecut au depășit nivelurile de dinainte de pandemie, dar că se așteaptă ca inflația costurilor și efectele continue ale COVID-19 să afecteze afacerile sale în 2022.

,,Creșterile costurilor au fost semnificative. Ambiția noastră este de a compensa acest cost prin venituri mai mari pe hectolitru, dar, desigur, există o anumită incertitudine. Multe negocieri cu clienții nu sunt încă încheiate, nu cunoaștem reacțiile concurenților noștri și nu este sigur cum îi va afecta creșterea inflației pe consumatori'', a spus Cees ‘t Hart, directorul executiv, într-o declarație.

Al treilea producător de bere din lume a avertizat că această creștere a costurilor ar putea avea un impact negativ asupra consumului de bere. Este cea mai recentă companie de băuturi care a semnalat efectele inflației abrupte a prețurilor mărfurilor și transportului.

Retail jobs

Producătorul american de bere Constellation Brands a declarat luna trecută că va crește prețurile pentru mărcile sale, care includ Corona și Modelo, cu peste 1 până la 2% în acest an. Concurenții mai mari ai lui Carlsberg, Heineken și Anheuser-Busch InBev, urmează să raporteze luna aceasta rezultatele pe întregul an.

Prețuri în creștere pentru produsele alimentare

Producătorii de produse alimentare și de uz casnic au emis avertismente similare: Procter & Gamble, de exemplu, luna trecută a anunțat noi creșteri ale prețurilor la produsele sale care vor intra în vigoare la sfârșitul lunii februarie.

Carlsberg se așteaptă ca toate costurile pe hectolitru de bere să crească cu 10 până la 12%, o creștere pe care dorește să o transmită consumatorilor în totalitate prin prețuri mai mari și modificări ale mixului de produse vândute. Compania ar putea crește mai ușor prețurile la mărcile premium, unde clienții sunt reticenți cu privire la preț, a dăugat el, în timp ce revenirea la socializare ar aduce beneficii grupului.

„Suntem optimişti că putem încheia acorduri care vor fi reciproc avantajoase. Există o situație pe care nu am trăit-o niciodată. Timp de doi ani oamenii au fost mai mult sau mai puțin acasă, dar acum pot ieși, dar e puțin mai scump. Este dificil de prevăzut cum se va desfășura acest lucru”, a adăugat 't Hart, care negociază prețurile cu comercianții cu amănuntul.

Citeste si:
Heineken închide fabrica din Constanța și va rămâne cu trei unități în România
Heineken închide fabrica din Constanța și va rămâne cu trei unități în România

Grupul a raportat o creștere organică a veniturilor cu 10% în 2021 și o creștere organică a profitului operațional de 12,5%, ceea ce a determinat consiliul administrației să propună o creștere a dividendelor de 9%. Însă, compania a estimat o creștere organică a profitului de la 0 la 7% pentru 2022.

Avertismentul asupra costurilor a venit după ce Carlsberg a stabilit o strategie de creștere care se concentrează pe mărcile premium și pe așa-numitele linii super premium, precum 1664 Blanc, împreună cu berea fără alcool - despre care a spus că este una dintre categoriile cu cea mai rapidă creștere, dar și non - mărci de bere, cum ar fi cidru Somersby și Garage Hard Lemonade.

Berea fără alcool reprezintă 4 până la 5% din vânzările Carlsberg și se așteaptă să se dubleze în cinci ani, a spus Cees ‘t Hart.

J.C Jacobsen a fondat Carlsberg în 1847. Acesta a pus bazele primului laborator de cercetare industrială cu scopul de a perfecționa procesul de fabricare a berii, folosind știința.

Sursa foto: Unsplash

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carlsberg crește prețurile la bere în 2022 și avertizează că vânzările pot fi afectate