Lectură de 5 minute

10 Mar 2022 - Știri și Noutăți

Cargus își extinde operațiunile, investește în automatizare și suplimentează numărul de angajați din operațiuni cu 50%

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Cargus a achiziționat compania QeOPS în 2021, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de e-fulfillment și soluții personalizate de logistică din România, cu scopul de a-și consolida oferta de servicii pentru clienții din e-commerce, în linie cu investițiile strategice ale companiei din ultimii doi ani, concentrate pe creștere strategică, îmbunătățirea logisticii generale a clienților, a soluțiilor extensive și complete, precum și asigurarea celei mai înalte calități a livrării. 

QeOPS a început să opereze în România la sfârșitul anului 2016, iar în 2021 a înregistrat o cifră de afaceri de peste șase milioane de lei. Compania a pornit de la un depozit de 500 de metri pătraţi, iar, în prezent, operează un depozit de 15.000 de metri pătraţi, situat în CTPark București Vest.

„Operațiunile în această nouă locație de 15.000 mp au fost demarate în septembrie, anul trecut și oferă avantajul proximității hub-ului Cargus, astfel încât timpul pentru preluarea coletelor a fost redus substanțial. Practic, pentru clienții Cargus care beneficiază și de serviciile de e-fulfillment, timpul de CUT-OFF, anume pregătirea comenzii și predarea către curier, va crește până la ora 20:00, iar, astfel, aceștia vor beneficia de un avantaj competitiv față de celelalte magazine online, livrarea fiind efectuată a doua zi la nivel național. În plus, toate comenzile preluate de Cargus sunt vizibile instantaneu, pentru utilizatori, în aplicația Cargus Mobile”, a declarat Paul Copil, CEO și fondator QeOPS.

Cum funcționează

Clienții din e-commerce au, acum, acces la servicii de depozitare, trasabilitate operațiuni, procesarea comenzilor întârziate și garanția livrării în ziua următoare.

Retail jobs

Depozitul operat de QeOPS este unul multi-client și cuprinde o varietate mare de produse, de la unități de memorie de tip „memory stick“, la electrocasnice de mari dimensiuni, așa cum sunt frigiderele side-by-side, ori piese de mobilier volumetrice. Ajunsă în depozit, marfa este descărcată și recepționată cantitativ, iar în cazul anumitor produse recepția se face și din punct de vedere calitativ.

Sistemul informatic al companiei transmite partenerilor rapoarte detaliate privind aceste recepții, inclusiv eventuale neconformități. Este o gamă completă de servicii de fulfilment - de bază și speciale - sub un singur acoperiș, iar clienții au acces constant la cele mai noi tehnologii. Mai departe, comenzile sunt primite prin interfețe care integrează șhttps://www.retail.ro/articole/stiri-si-noutati/varf-de-sezon-pe-piata-de-curierat-cargus-estimeaza-ca-volumul-de-livrari-va-creste-cu-peste-60-pana-la-finalul-lunii-noiembrie-5452.htmli alte platforme folosite în sistemul logistic, compania oferind astfel, fiecărui client, un anumit grad de automatizare, în funcție de mărimea și complexitatea afacerii, întregul sistem IT fiind personalizabil din acest punct de vedere.

Noile funcționalități

Spațiul și costurile sunt, de asemenea, flexibile și personalizabile, serviciul de fulfillment fiind creat astfel încât clienții să se poată concentra pe business-ul de bază, fără să fie distrași de provocările logistice. În acest fel, ei pot fi competitivi pe piață fără grija asimilării interne a unui know-how logistic adecvat, spune compania. Taxele se bazează și ele pe modelul pay-as-you-go, care implică servicii de facturare după ce acestea au fost efectuate.

Costurile fixe sunt înlocuite cu costuri variabile, iar clienții nu trebuie să plătească în plus pentru închirierea spațiului sau a angajaților. Spațiul alocat unui client de comerț electronic poate crește odată cu extinderea afacerii.

Citeste si:
Cushman & Wakefield Echinox: Afacerile cumulate ale celor peste 6.000 de magazine ale marilor retaileri au crescut cu 20%
Cushman & Wakefield Echinox: Afacerile cumulate ale celor peste 6.000 de magazine ale marilor retaileri au crescut cu 20%

După ce comenzile sunt procesate, urmează procesul de selectare și de ambalare pentru curier. Fiecare produs este scanat individual, iar comanda este validată automat atunci când comanda devine completă, moment în care sunt tipărite factura și AWB-ul.

“Utilizând aplicația Cargus Mobile, destinatarii beneficiază și de o gestionare dinamică a livrării și pot opta pentru redirecționarea coletului către punctul Ship & Go preferat, obținând flexibilitate și mai mult timp la dispoziție pentru a intra în posesia acestuia. Mai mult, pentru destinatarii coletelor și clienții noștri din zona e-commerce, am dezvoltat și implementat soluții de plată contactless, atât direct la curier, cât și în rețeaua națională de peste 500 centre Cargus Ship & Go, inclusiv pentru coletele ramburs redirecționate către punctele PUDO - o premieră pentru România“, a declarat Jarosław Śliwa, CEO Cargus.

Cargus face angajări

Investițiile în noul depozit sunt ample și în derulare. Pe lângă infrastructura ultramodernă IT și de supraveghere video, echipamente pentru manipulare mărfii și alte facilități deja realizate, întregul spațiu va fi complet echipat în următoarele șase luni. Iar acest lucru va include noi investiții în automatizări, îmbunătățiri de procese precum și suplimentarea numărului de angajați din operațiuni cu 50%.

Pandemia a adus o creştere în ceea ce priveşte piaţa de e-commerce în ultimii 2-3 ani, dar România se află, încă, la început, cu 5%-6% din totalul de vânzări, ceea ce reprezintă o piață de 4-5 ori mai mică decât în țările europene bine dezvoltate economic.

Cargus este una dintre cele mai mari companii de curierat din România. Compania s-a extins de-a lungul celor 30 de ani de activitate, având în prezent peste 5.000 de angajați și colaboratori care oferă servicii de curierat printr-o rețea națională de 500 Ship & Go, unde clienții pot ridica sau trimite pachete pentru livrare, cinci centre naționale de sortare, 51 de centre operaționale și o echipă de peste 2.500 de curieri care efectuează peste 50 de milioane de livrări pe an.

La începutul anului 2019, Cargus a fost preluat de Mid Europa Partners Investment Fund, unul dintre cei mai activi investitori din România. Cargus a înregistrat o creștere cu 20% a volumului vânzărilor în 2020. 

QeOPS este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții logistice de onorare a comerțului electronic și personalizate din România. 

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cargus își extinde operațiunile, investește în automatizare și suplimentează numărul de angajați din operațiuni cu 50%