Lectură de 3 minute

16 Feb 2023 - Știri și Noutăți

Care au fost cele mai vândute produse Nestlé Global, în 2022

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Nestlé, companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare pentru anul 2022, raportând o creștere organică de  8,3% și o creștere a vânzărilor de 8,4% la 94,4 miliarde CHF (franci elvețieni).

Sursa foto: Nestle Global

Vânzările totale raportate la nivel global au înregistrat o creștere de 8,4% la 94.4 miliarde CHF, achizițiile nete având un impact pozitiv de 1,1%, iar schimbul valutar generând o scădere de 0,9%. Creșterea organică a ajuns anul trecut la 8,3%, cu un pricing de 8,2% ce reflectă inflația semnificativă a costurilor, respectiv o creștere internă reală (RIG) de 0,1%. Creșterea organică s-a înregistrat pe scară largă în majoritatea zonelor geografice și categoriilor.

Creșterea organică a fost de 7,2%, cu un pricing de 6,4% și RIG de 0,9%, pe fondul unei baze de comparație ridicate în 2021, precum și a constrângerilor pe lanțul de aprovizionare. Cursul valutar a afectat negativ vânzările cu 7,6%, reflectând aprecierea francului elvețian față de euro. Vânzările raportate în Zona Europa au crescut cu 1,8%, până la 19,1 miliarde CHF.

Într-un mediu provocator, Zona Europa a demonstrat soliditate și angajamentul de a investi pe termen lung. În Ucraina, Nestlé a anunțat o investiție de 40 milioane CHF pentru o nouă unitate de producție în regiunea Volyn.

Cele mai vândute produse Nestle

Zona Europa a înregistrat câștiguri de cote de piață pe segmentele dulciuri, hrană pentru animale de companie, și respectiv nutriție pentru sugari. Pe categorii de produse, motorul cheie de creștere a fost Purina PetCare, susținut de mărcile premium Gourmet, Felix și Purina Pro Plan. Creșterea a fost puternică pe toate canalele, în special în comerțul electronic și magazinele specializate pentru animale de companie.

Vânzările din Nestlé Professional au crescut cu o rată de două cifre, ajutate de noile platforme de creștere și de distribuția sporită, în special pentru băuturi. Cafeaua a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă Nescafé, și a continuat evoluția puternică a vânzărilor pentru Starbucks by Nespresso. Categoria de dulciuri a înregistrat o creștere medie de o cifră, cu o cerere puternică pentru KitKat, și în baza ofertelor sezoniere. Categoria de nutriție pentru sugari și copii de vârstă mică a crescut cu o rată de două cifre, pe baza unui impuls puternic pentru formulele premium pentru sugari, incluzând produsele care conțin oligozaharide identice din punct de vedere structural cu cele din laptele matern. Categoria de produse alimentare a înregistrat o scădere a vânzărilor, influențată negativ pe categoriile pizza și tăiței. Produsele pe bază de plante Garden Gourmet au continuat să înregistreze o creștere de două cifre, reflectând lansările de noi produse.

Nestlé este o companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, având peste 300.000 de angajați. Cele peste 2000 de brand-uri ale Nestlé includ nume emblematice precum NESCAFÉ®, Nespresso®, Maggi® și Nesquik. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.

Citeste si:
Brandul românesc MIZAR deschide un nou magazin
Brandul românesc MIZAR deschide un nou magazin
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Care au fost cele mai vândute produse Nestlé Global, în 2022