Lectură de 5 minute

10 Mai 2024 - Interviuri și Analize

Capsula de lapte pentru cafea, pe cale de dispariție? Mihai Meltei, CEO Meggle: Românii caută variante mai ieftine

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Mulți ar spune că cel mai important moment istoric al umanității este căderea Imperiului Roman, însă evenimentul istoric al cărui ecou reverberează și astăzi ar fi, mai degrabă, revoluția industrială. Acesta a fost momentul cheie al creșterii producției, al dezvoltării, dar și factorul principal care a dus la dispariția unor meserii precum dactilograf, lampagiu, birjar sau telefonist. Despre lucruri care ar putea suferi schimbări drastice sau chiar ar putea deveni parte din istoria produselor depășite de era inovației și a mișcării eco-friendly, retail.ro a discutat cu Mihai Meltei, reprezentantul uneia dintre cele mai mari companii de lactate, mai precis producătorul capsulelor de lapte pentru cafea Meggle.

 

Sursa foto: Meggle/ Facebook

Bazele companiei de produse lactate Meggle au fost puse în 1887, pornind ca o mică afacere de familie în regiunea bavareză din Germania. De-a lungul timpului, compania s-a dezvoltat, rezistând la testul timpului chiar și în decursul celor două Războaie Mondiale.

Începând cu sfârșitul anilor 1980 și începutul anilor 1990, expansiunea companiei a fost destul de puternică în ceea ce privește dezvoltarea pe noi piețe.

Pe lângă deschiderea de birouri de vânzări sau de încheierea unor noi parteneriate, au fost preluate și construite noi fabrici. Mai mult decât atât, Meggle a fost prima companie occidentală din industria lactatelor care a funcționat independent în Japonia, începând din 1977. Compania a evoluat în două direcții de afaceri: bunuri de larg consum și produse funcționale (cum ar fi lactoza utilizată în industria farmaceutică sau alimentară).

Deși în mod oficial primul sediu Meggle s-a deschis în România în 2006, portofoliul de produse, precum untul, laptele, smântână, cremele pentru gătit, frișca sau renumitele capsule cu 10 grame de lapte pentru cafea, era comercializat în țara noastră încă din 1996.

Potrivit lui Mihai Meltei, CEO al Meggle România, aceste produse au intrat într-un așa zis con de umbră în perioada pandemiei, când HoReCa și-a limitat activitatea, clădirile de birouri de asemenea, iar prilejul cu care erau folosite aceste produse a luat o pauză care, în timp, s-a transformat într-un alt tip de obicei de consum.

„Din punct de vedere al profitabilității compania se află pe un trend de creștere în ultimii trei sau patru ani. În perioada pandemiei, unde am pierdut pe partea de food service am câștigat pe partea de retail tradițional sau modern. Evident, au fost categorii de produse care în mod clar au avut de suferit și n-am avut, efectiv, ce să facem, dar au fost și categorii care au câștigat. De pildă, capsulele de laptele pentru cafea. Această categorie de produse, unde noi suntem în continuare lideri de piață, au fost înlocuite cu alte tipuri de produse. Consumatorii au migrat către laptele la Tetra Pak, la un litru, ceea ce este, cumva, logic, pentru că varianta per kilogram este mult mai avantajoasă pentru consumul de acasă, e mai ieftină”, a declarat Mihai Meltei, CEO al Meggle România, pentru retail.ro.

Mihai Meltei Meggle

Citeste si:
Producătorul brânzeturilor Torockoi se pregătește să intre pe noi piețe din Europa
Producătorul brânzeturilor Torockoi se pregătește să intre pe noi piețe din Europa

Capsule sustenabile la Meggle

Pe lângă aspectul pandemiei, care a revoluționat comportamentul de consum al românilor, în ultima vreme există tot mai multă presiune în privința ambalajelor de plastic.

În ceea ce privește capsulele de 10 g de lapte pentru cafea, reprezentantul companiei spune că, în prezent, Meggle caută soluții pentru a găsi o nouă formulă pentru ambalajele acestor produse, însă momentan nu există soluții potrivite sau, mai precis, viabile.

Așadar, există șanse ca aceste produse să fie date uitării? Posibil, însă cu siguranță nu în viitorul apropiat. În plus, există, totuși, șanse mari ca aceste capsule de lapte să capete altă formă sau să fie comercializate într-un ambalaj mai prietenos cu natura în următorii ani.

În ceea ce privește strategia de produse și sustenabilitate, executivul pune accent pe dezvoltarea de produse lactate alternative și vegane în România. Fiind un efect al noilor tendințe și nevoi ale pieței. Aceste produse alternative și vegane au avut succes în ultimii ani, iar compania a încercat să se adapteze și să ofere soluții care să răspundă cerințelor consumatorilor din ce în ce mai preocupați de aspecte precum sustenabilitatea și intoleranțele alimentare.

În aceeași ordine de idei, reprezentantul companiei afirmă că segmentul vegan se află într-o continuă creștere. În cele din urmă, integrarea certificării vegane și adaptarea la tendințele consumatorilor sunt strategii inteligente pentru a rămâne competitivi pe piață și pentru a răspunde la cerințele în schimbare ale consumatorilor. Astfel, fabricantul de lactate și-a propus să își concentreze atenția pe dezvoltarea portofoliului de produse vegetale, precum brânzeturile vegetale, unturi sau băuturi.

Nu în ultimul rând, Meggle România a încheiat ultimul an financiar cu o cifră de afaceri de 9 milioane de euro, iar în ultimii ani, compania a făcut ajustări în ceea ce privește modelul de business. Au schimbat fostul distribuitor și modul de lucru, preluând clienții mari, au adăugat noi parteneri pe partea de logistică, dar au crescut și în comerțul online.

În total, compania are până la 3000 de clienți la nivelul întregii țări, iar cele peste 50 de produse lactate și vegetale fabricate de Meggle sunt comercializate de principalele lanțuri de magazine din România, precum Kaufland, Metro, Selgros, Mega Image și Carrefour. De asemenea, varietatea de lactate poate fi achiziționată și prin intermediul principalilor retaileri online, precum Sezamo sau Freshful.

MEGGLE are o istorie de peste 135 de ani pe piața produselor lactate și a atins anul trecut o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de euro la nivel de grup. Cu un portofoliul de produse lactate, MEGGLE joacă un rol important și industria a excipienților farmaceutici. MEGGLE Group GmbH, cu sediul central în orașul bavarez Wasserburg (Germania), funcționează ca o fundație pentru diverse activități comerciale în industria lactatelor și a prelucrării zerului. Divizia Excipienți produce excipienți farmaceutici pentru compresie directă, granulare, capsule, pliculețe, amestecuri de pulberi și inhalatoare de pulbere uscată.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Capsula de lapte pentru cafea, pe cale de dispariție? Mihai Meltei, CEO Meggle: Românii caută variante mai ieftine